Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Jaarlijkse Hartstichtingactie van anthuriumkwekers van start

Anthuriumkwekers- en veredelaars komen sinds 2014 jaarlijks in actie om mooie geldbedragen op te halen voor de Nederlandse en Duitse Hartstichting. Dit doen zij met ludieke acties en de verkoop van anthuriums. Er is de afgelopen jaren 105.000 euro gedoneerd aan de Hartstichtingen. Van de opbrengst van elke verkochte anthurium gaat een euro naar het goede doel.

Acties in 2019
De focus op de samenwerking tussen de anthuriumkwekers en de Hartstichting ligt op het najaar van 2019. Van september tot en met november zullen anthuriums in Hartstichtingsverpakking in Nederland en Duitsland verkrijgbaar zijn. Diverse supermarkten, tuincentra, bouwmarkten en bloemisten doen wederom mee. Zo kun je de actieplanten dit jaar kopen bij onder andere Dekamarkt, Waterdrinker, Hoogvliet, Poeisz en Edeka. Op 29 september is het in Nederland ‘Wereld Hart Dag’, wat gekoppeld is aan de internationale Dress Red Day. Een dag waarop iedereen in Nederland en Duitsland gevraagd wordt iets roods te dragen om aandacht te vragen voor hart- en vaatziekten bij vrouwen.

Voorkomen van hart- en vaatziekten
De Nederlandse Hartstichting vraagt aandacht voor hart- en vaatziekten met de campagne Je hart ben jij. Vanuit het idee dat het hart ons laat bewegen, voelen en liefhebben en het idee een leven lang een hart met ons mee te dragen, terwijl de mens er niet altijd bij stilstaat. De Duitse Hartstichting doet dit met het project ‘Skipping Hearts’. Daarbij leren zij kinderen spelenderwijs hoe zij het beste met hun hart kunnen omgaan. Door middel van touwtjespringen willen zij kinderen meer in beweging laten komen. Het belangrijkste doel van dit project is niet alleen om de motivatie van kinderen om te sporten te verbeteren, maar ook om hun bewegingsvaardigheden, coördinatie en sociale vaardigheden zoals teamgeest te verbeteren.

bron: Anthuriuminfo

Publicatiedatum: