Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Spoga Gafa, 1- 3 September 2019, Keulen

Inspiratie paviljoens Spoga Gafa

Op de tuinvakbeurs Spoga Gafa, van 1 t/m 3 september in Keulen, wordt door I Green You voor de derde maal POS Green Solution Islands gebouwd. In vijf verschillende paviljoens zal het Nederlandse product weer in de spotlights staan en wordt getoond hoe men de consument met de juiste presentatie kan verleiden.'

De Thema's in 2019 zijn:
Kids Garden – waarbij alles met spelen in de tuin, met kleinfruit, kruiden, groenten en alles rondom bijen en insecten centraal staat. Zo krijgt de volgende generatie op een speelse manier kennis en plezier aan de natuur.  Voelen, proeven en belevenis staan centraal: werken in de tuin is leuk!

Wellness in Nature -  een paviljoen van 36m², waarin je je midden in de bos waant. Er is een concept uitgewerkt waar zowel de vakhandel( tuincentra) als de grootschalige retail ( bouwmarkt) mee uit de voeten kan.

Flower- Power – al  honderden jaren is de Nederlandse bloembol een van de uithangborden van de Hollandse sierteelt. De tulp in de tuin doet misschien wat oubollig aan, maar op nieuwe manieren belicht wordt geprobeerd die tulp weer bij de consument op het netvlies te krijgen. Ook dit eiland is speciaal uitgewerkt ter inspiratie van de bouwmarkt en het tuincentrum.

City Gardening – het overkoepelende thema van de Spoga Gafa 2019. In dit paviljoen vindt men een dubbel balkon ( 9m² en 27m²), alwaar men ideeën kan opdoen voor tuin en groen op de betonnen vierkante meter. Niet voor niets zie je retailconcepten als de Balconie in Amsterdam steeds meer klanten bereiken. En de handel speelt elke jaar meer in op de Urban Gardening trend.

Living with plants – en enige thema dat elk jaar weer terug komt. In 2017 als badkamer in 2018 als Home office, en nu in de editie van 2019 als My tiny coffee shop.  Als idee voor een tuincentra of als B2B model. Met veel theeplanten en kruiden en, zoals de afgelopen jaar, met een sterke omzetting van de Air so pure concept.

Het team rond om Oliver Mathys en Konni van Delft zal in de presentaties weer een groot aantal producten van Nederlandse producenten verwerken. Dit zijn o.a.: Van Woudenberg Tuinplanten met het assortiment vaste planten; luchtzuiverende planten uit het Air So Pure-concept; Beekenkamp Plants met o.a. de Fleuro Select winnaar MacaRouge; Baltus Bloembollen met een A-Z assortiment van Nederlandse bloembollen; Vreugdenhil Young plants met de smakelijke (pluk)groenten; Selecta One met de aandachtstrekker Pink Kisses en andere eenjarige planten; en Veiling Rhein Maas met een herfstassortiment.

Op zondag, maandag en dinsdag zullen Oliver Mathys en Judith Baehner van Het Groenlab geïnteresseerden rondleiden om de trends en presentaties toe te lichten.

Meer weten – kijk even onder www.spogafa.com  of neem even contact met Oliver Mathys  info@oliver-m-consulting.com

Publicatiedatum: