Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Duitse tuincentra kleuren roze dankzij Pink Kisses

Ter ondersteuning van de gespecialiseerd retail ging teeltbedrijf Selecta One deze zomer langs 20 tuincentra met zijn Pink Kisses DIY Tour 2019. De vijf weken bleken zowel voor de organisator als voor de tuincentra een groot succes te zijn. 


Compilatievideo van de Pink Kisses DIY tour 2019.

Tijdens dit derde jaar van de Pink Kisses campagne focuste Selecta One op de communicatie op verkooppunten om zo de verkoop in zijn geheel te ondersteunen en Pink Kisses als merk neer te zetten. De campagnedagen in mei en juni vonden plaats in tuincentra, verspreid over Duitsland waar veel klanten, van jong tot oud, deelnamen aan workshops en geïnspireerd raakten door Pink Kisses. 

De Pink Kisses tour zorgde niet alleen voor afwisseling en roze vreugde in de tuincentra - er werd ook een aantrekkelijke promotiezone gecreëerd met veel aandacht voor productpresentatie. Als gevolg hiervan konden klanten kennismaken Pink Kisses als een merk en werd de anjer als cadeautip onder de aandacht gebracht. 

De samenwerking bewees wederom dat de Pink Kisses anjer door retailers gezien wordt als een product met veel potentieel. Daarnaast toont het ook dat er veel interesse is in individuele en emotionele marketingconcepten die ervoor kunnen zorgen dat de verkoopcijfers van de plant in de toekomst alleen nog maar zullen stijgen. 

De algemene opinie van de tuincentra was dat de presentatie van de Pink Kisses professioneel en waardevol was.

Selecta Ona zorgde niet enkel voor een aantrekkelijke promostand en -materiaal maar bood ook de diensten van een ervaren promoter aan. De planning van de tour, de promotierichtlijnen (zoals sjablonen voor print- en online reclame) en nationale communicatie omtrent de tour werden door Selecta One geregeld.

Het was aan de tuincentra zelf om hun evenement lokaal te promoten. Op de dag zelf werden er in het respectievelijke tuincentrum Pink Kissen aangeboden en was er een speciale promostand ingericht. Verschillende activiteiten vonden plaats: van het aanbieden van decoratiemateriaal voor cadeauverpakkingen tot een rad van fortuin en een loterij met mooie prijzen. Elke campagnedag werd begeleid door een blogger die workshops gaf aan bezoekers.  

Naast de DIY tour in Duitsland, promootte Selecta One zijn Pink Kisses van eind mei tot begin juni ook in drie grote tuincentra in Zwitserland. De opkomst was ook hier groot en de feedback was zeer positief.

De Pink Kisses DIY tour 2019 is het resultaat van een samenwerking van Selecta One met Verband Deutscher GartenCenter e.V. (VDG, vereniging van Duitse tuincentra). Geïnteresseerde leden konden zich aan het begin van het jaar opgeven voor de tour. Selecta One promoot zijn populaire roze mini-anjer sinds 2017 onder het motto “As beautiful as our friendship”.

Meer informatie:
Selecta One

www.selecta-­one.com
Publicatiedatum: