Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Flower Factor viert 7-jarig bestaan

In augustus bestaat Flower Factor zeven jaar. Wereldwijd volgen ruim 90.000 bloemisten Flower Factor op sociale media voor hun dagelijkse dosis florale inspiratie en educatie. De video tutorials die Flower Factor in samenwerking met kwekers maakt, zijn op Flower Factor’s YouTube kanaal inmiddels meer dan viereneenhalf miljoen minuten bekeken, ofwel zo’n 75.000 uur!

“De tutorials zijn een effectieve manier om bloemisten te bereiken en de mooie producten van onze partners onder hun aandacht te brengen”, vertelt Pim van den Akker. “De kunst is om toepasbare ideeën te delen, gave designs die door bloemisten in de praktijk gebruikt kunnen worden. Natuurlijk vinden we het zelf ook leuk om groots bloemwerk te maken waar men zich aan kan vergapen, maar ik geloof dat commercieel en creatief heel goed samengaan. En dat daar bij bloemisten behoefte aan is, laten de cijfers zien.”

Klik hier voor de meest bekeken videotutorial op Facebook (174.000 keer gezien)

Flower Factor richt zich op het vergroten van haar online bereik bij bloemisten. Uit een recent rapport van Daily Dialogues kwam naar voren dat Flower Factor’s online platform een bovengemiddeld organisch bereik heeft op sociale media, een fanbase heeft die hoofdzakelijk bestaat uit bloemisten en andere professionals uit de sierteelt en er sprake is van intensieve contentconsumptie, ofwel lange kijktijden.

Mirjam Hendriks, commercieel directeur van Flower Factor: "Dagelijks wordt op het YouTube kanaal 1500 tot 2000 keer een video bekeken met een gemiddelde kijktijd van ruim 2 minuten. In 2018 had Flower Factor op Facebook 6 miljoen weergaven. Cijfers waar we trots op zijn! Ook op Flower Factor’s Instagram account is een stijgende lijn in volgers en bereik zichtbaar. Met speciaal voor Instagram gecreëerde content sluiten we aan op de wensen van de gebruikers van Instagram."

bron: Flower Factor

Publicatiedatum: