Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Reactie op 'weinig ondernemende jongeren'

Telers schakelen over op huismoeders en laten scholieren soms bewust links liggen

Terwijl Glastuinbouw Nederland met vlogs in de zomervakantie probeert jongeren de kas in te krijgen én telers zelf allerlei acties (o.a. Schenkeveld roert zich), blijkt dat telers alle moeite hebben om genoeg scholieren te werven. Jongeren zijn niet meer zo happig op werken in de kas. En sommige telers zijn op hun beurt daarom ook niet meer zo happig op het werven van jongeren, vertellen zij in het AD

Zo kiest Frank van Schie, al dan niet noodgedwongen, steeds vaker voor 'huismoeders' en laat radijskwekerij Yilmaz scholieren bewust links liggen. "We moeten op onze krachten kunnen bouwen en zeker weten dat zij deze kant op komen. Het aan het geluk overlaten, zoals bij de jeugd, doen we niet." 

 

Publicatiedatum: