Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
in totaal 7.007 bezoekers verwelkomd

Bezoeker FlowerTrials doet gemiddeld 5 locaties aan

Met 7.007 unieke bezoekers uit 66 landen zijn de FlowerTrials het must-see evenement van de sierteelt in week 24. Maar liefst 62 veredelaars toonden honderden nieuwe producten en een grote hoeveelheid pot- en perkplanten uit het bestaande assortiment aan telers, handelaren en retailers vanuit de hele wereld.

Het aantal buitenlandse bezoekers bleef gelijk. Uit enkele landen, zoals Taiwan, Mexico en Korea, werden enkele grote nieuwe delegaties ontvangen. Het totale aantal bezoekers liet ten opzichte van 2018 een lichte daling zien, wat hoogstwaarschijnlijk samenhangt met het Pinksterweekend voorafgaand aan de FlowerTrials-week. Daarnaast zat het weer met veel regen niet mee, maar toen de weersomstandigheden in de loop van de week verbeterden, trok het bezoekersaantal aan en werd de donderdag de drukste derde FlowerTrials-dag ooit.

Groter bereik dankzij clustering
Bezoekers van het vierdaagse evenement deden gemiddeld 13 deelnemende veredelaars aan op vijf verschillende locaties. Dat is een toename van 9% ten opzichte van 2018 en is een positief resultaat van de clusterstrategie die de organisatie heeft omarmd. Vanwege het groeiend aantal deelnemende bedrijven raadt het FlowerTrials-bestuur aan met meerdere veredelaars op één locatie te exposeren om efficiënter bezoek mogelijk te maken. De bezoekersaantallen tonen aan dat clusterlocaties een hogere opkomst hebben geregistreerd.

Gill Corless, Marketing Manager bij Sakata Ornamentals Europe en voorzitter van de Stichting FlowerTrials, zag de strategie op het eigen bedrijf bevestigd. "Wij zijn blij met de beslissing om Queen Genetics en Van den Bos Flowerbulbs op de Sakata FlowerTrials-locatie te verwelkomen. De verschillende assortimenten resulteerden duidelijk in een toename en grotere verscheidenheid van het publiek. We zien dat als iets positiefs voor de FlowerTrials in het algemeen.”

Voor meer informatie:
FlowerTrials
www.flowertrials.com

Publicatiedatum: