De Nederlandse tuinbranche heeft in een gezamenlijke actie 123.000 euro voor KiKa bijeengebracht. Tijdens de kerstshows afgelopen december zijn bijna 50.000, speciaal door kinderen ontworpen, KiKa-kerstballen verkocht. Per verkochte kerstbal kwam 2,50 euro ten goede aan de stichting.
De cheque werd op 18 juni overhandigd aan Frits Hirschstein van KiKa door Ivo Cloots van Edelman BV namens de Nederlandse Tuinbranche.
De kerstballen zijn exclusief ontwikkeld voor deze actie. Vier zieke kinderen hebben ieder hun eigen tekening en verhaal gemaakt en deze zijn op de kerstballen gedrukt. “We zijn heel blij dat we Vera, Femke, Roos en Judith op deze manier een stem konden geven en dat zij een bijdrage wilden leveren aan deze actie”, aldus Frank van der Heide van Tuinbranche Nederland. “We willen hen dan ook bedanken voor hun mooie en indringende verhalen en tekeningen.”
Toevallige ontmoeting
De actie is geïnitieerd na een toevallige ontmoeten tussen de oprichter van KiKa, Frits Hirschstein, en Tuinbranche Nederland. De actie is volledig belangeloos ondersteund door producent Edelman BV, vakblad TuinZaken, Garden Connect, GUC Agency, Tuinbranche Nederland en vele Nederlandse tuincentra.
bron: Tuinbranche Nederland