Tijdens de FlowerTrials 2019 presenteren 62 bedrijven in drie regio's (Westland, Aalsmeer en Rheinland Westfalen) hun laatste noviteiten, creatieve concepten en brede assortimenten in pot- en perkplanten. Van teelttechnische informatie tot inspiratie voor de retail, van baanbrekende stappen in veredeling tot de laatste trends, voor iedereen die werkt met planten en bloemen is er een reden om de FlowerTrials te bezoeken.
Bert Koeze, Sales & Marketing Manager Royal van Zanten: “Vroeger bezochten retailers de FlowerTrials vrijwel anoniem. “Vandaag de dag zoeken de retail en de handel meer en meer samenwerking in de keten, waarbij de FlowerTrials de belangrijkste ontmoetingsplek is geworden om deals te sluiten over hoe de schappen het volgende seizoen gevuld zijn."
Jeroen Egtberts, Managing Director MNP flowers: “Het besef groeit dat het succes van een ras en in toenemende mate van concepten afhangt van een ketenbrede aanpak. Tijdens de FlowerTrials evalueren veredelaars en telers de nieuw ontwikkelde rassen niet alleen teelttechnisch gezien, maar ook met het oog op de kansen in de retail. Ze zitten samen met retailers die steeds beter begrijpen dat flexibiliteit en planning is vereist om de boot niet te missen. Een succesvol nieuw ras is gewoonweg niet in zes maanden beschikbaar."
Voor meer informatie:
FlowerTrials
www.flowertrials.com