Op zaterdag 11 mei werden bezoekers aan de Hortus in Leiden getrakteerd op Amore petunia's van Danziger. Daarnaast werden er dit jaar op de jaarlijkse plantenmarkt er voor het eerst verschillende workshops, lezingen en rondleidingen georganiseerd in samenwerking met Florensis, Imperial Plants en Bongartz.
Onder de monumentale Hortusbomen had de Israëlische veredelaar een mooie presentatie ingericht, alwaar deze de bezoekers de 'stukjes liefde' cadeau deed.
Het promotieteam van Danziger vorige week zaterdag aanwezig op de Leidse plantenmarkt. Naast de Amore stonden ook enkele toevoegingen aan het petunia assortiment in de schijnwerpers.
"Liefde verspreiden, geen bloemen verkopen", zo luidde de boodschap van Liat Shemer, Global Marketing Manager bij Danziger. "De petuniamarkt is een zeer competitieve markt, met elk jaar vele innovaties en nieuwe variëteiten. Daarom vroegen we ons af: hoe verover je de harten van telers, kopers en consumenten? Het inzicht van 'liefde verspreiden, geen bloemen verkopen', veranderde de manier waarop we onze branding en marketing benaderden. Daarom zijn we begonnen met de naam: Amore - een algemeen bekend woord voor liefde. Een 360-graden marketing- en merkconcept gericht op de emotionele vraag: 'Ben je klaar om je liefde te delen?'"
Het beoogde doel van deelname aan het evenement was om meer bekendheid te geven aan de producten van Danziger en specifiek aan deze productlijn. De eerste Amore-variëteit werd in 2016 geïntroduceerd onder de naam "Queen of Hearts". De Amore-serie wordt op de markt gebracht met merkpotten, labels en POS-materiaal. Op deze manier richt Danziger zich op het toevoegen van waarde in de gehele keten.
Voor meer informatie:
Danziger
www.danzigeronline.com