Glastuinbouw Nederland zoekt Westlandse ondernemers die op zaterdagochtend 15 juni mee willen doen aan de kick-off van de campagne Go Go Greenhouse. Met Go Go Greenhouse gaat de Westlandse glastuinbouw jongeren met een bijbaan in de kas een compleet beeld geven van de sector, zo is de bedoeling van de campagne.
“Jongeren die op zaterdag of in de vakantie een centje bijverdienen in de glastuinbouw, weten meestal niet welke wereld er achter die geplukte tomaten schuil gaat en welke carrièremogelijkheden er zijn. Tegelijkertijd weten ondernemers vaak niet wat de interesses en ambities zijn van de jongeren op het bedrijf. Een gemiste kans! Ik roep ondernemers dan ook massaal op mee te doen aan Go Go Greenhouse”, zegt Jacco Vooijs, voorzitter Glastuinbouw Westland.
Onderzoek
Onderzoek laat zien dat veel jongeren de sector verlaten en niet meer terugkomen. De reden blijkt in veel gevallen een eenzijdig beeld van wat de sector of het bedrijf te bieden heeft. Dit terwijl juist door schaalvergroting, specialisatie en internationalisering een enorme diversiteit aan nieuwe functies is ontstaan, zoals in biologie, marketing, logistiek, ICT en internationale zaken.
Glastuinbouw Nederland start, met financiële ondersteuning vanuit Colland, de campagne Go Go Greenhouse om het beeld van jongeren te veranderen en een bijdrage te leveren aan het imago van de glastuinbouwsector.
Kick-off
Op zaterdagochtend 15 juni a.s. gaat Go Go Greenhouse van start. Deelnemende ondernemers gaan deze ochtend met de jongeren in gesprek over de glastuinbouw, leiden hen rond op het bedrijf en vertellen met passie over hun vak. Een aantal jongeren maakt tijdens deze kick-off vlogs, die later via Instagram worden gedeeld. Na deze ochtend krijgt de campagne een landelijk vervolg en zullen scholieren regelmatig items uit de glastuinbouw te zien krijgen.
Ondernemers die mee willen doen aan Go Go Greenhouse, of zij die een vraag hebben, kunnen contact opnemen met Agnes van den Berg (06 288 892 34 / [email protected]). Aanmelden kan tot 31 mei 2019.