Tholen - Voor de derde keer vindt de Magical 150 dagen challenge plaats om de Magical hortensia te promoten. Voornamelijk op sociale media komt de plant vaak voorbij met de hashtag #Magical150dagenchallenge om de consument kennis te geven van de lange bloeitijd en de kleurveranderende eigenschappen. Volgens marketing manager Sandra van der Knaap zal het ‘branden’ van bloemen en planten in de toekomst alleen maar toenemen.
Sociale media
De Magical 150-dagen challenge is op 1 mei gestart. Consumenten in Nederland en Duitsland hebben zich hier in de maand voor de start aan kunnen melden om een gratis hortensia te ontvangen als kick-off van de campagne. Gedurende de komende maanden delen zij, samen met consumenten die bij het tuincentrum of bloemist een plant hebben gekocht, via sociale media het bloeiproces van de plant. “Het doel van deze campagne is de consument bekend maken met de unieke eigenschappen van deze kamerhortensia en te laten ervaren dat de verzorging niet moeilijk is. Via influencers en eigen vlogs bereiken we de doelgroep voor deze campagne.”
Vertaling naar de winkelvloer
Uiteindelijk moeten die inspanningen leiden tot hogere sales. Daarvoor mag promotie op de winkelvloer niet ontbreken. “80 procent van de aankopen worden in de winkel beslist. Voor de markt liggen daar nog zeker mogelijkheden. We zien dat veel winkelvloercommunicatie in het tuincentrum gaat over de prijs.” Sandra verwacht in de komende jaren daarin een verschuiving. “Consumenten zijn op zoek naar een verhaal. Die verhalen liggen voor het oprapen, want bloemen en planten zijn bij uitstek producten met verhalen. Producenten en tuincentra moeten hier samen wel tijd en energie instoppen om dat op een pakkende manier te vertellen. Kansen liggen er zeker.”
Voor meer informatie:
Magical Colours your Home
Rijneveld 122 a
2771 XR Boskoop
T +31 (0)172 21 70 90
F +31 (0)172 21 81 97
info@magicalcoloursyourhome.com
www.magicalcoloursyourhome.com