Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Pelargonium for Europe lanceert nieuwe marketingcampagne

Aan het begin van een nieuw seizoen van geraniums voert het kwekerscollectief Pelargonium for Europe een uitgebreide promotiecampagne om consumenten te stimuleren balkon en terras op te fleuren met geraniums. In de campagne, die zich richt op de doelgroep vrouw (25-50 jaar), staat de diversiteit en het eigentijdse karakter van de geranium centraal. De eerste resultaten zijn inmiddels verschenen met publicaties in consumententitels als VROUW, Libelle en Vriendin. Ook in de komende weken wordt volop media-aandacht verwacht onder meer in dagbladen en via social influencers. Op televisie is er ruime aandacht voor geraniums, onder meer in populaire RTL-programma’s als Koffietijd en Eigen Huis & Tuin.

Inspiratie
Trendwatcher en groenstylist Romeo Sommers heeft op dinsdag 23 april in Koffietijd (RTL4) inspirerende ideeën en praktische tips gegeven om het balkon of terras om te toveren tot een bloeiend zomerparadijs. Romeo: “Iedereen met of zonder groene vingers zou geraniums op het balkon of terras moeten zetten. Niet alleen zijn het dankbare zomerbloeiers maar ook helemaal hip. Er zijn veel verschillende soorten die uitbundig bloeien of heerlijk geuren.” Op zaterdag 1 juni zijn geraniums wederom op televisie te zien in het programma Eigen Huis & Tuin (RTL4).

Winkelvloer
Om verkoop te ondersteunen, worden er nieuwsbrieven verzonden naar exporteurs, tuincentra en bloemisten. Bovendien is er volop promotiemateriaal beschikbaar waaronder posters, tafelbanners en banieren. Ook zijn hoge resolutie sfeerfoto’s beschikbaar. Via de social mediakanalen (Instagram, Facebook en Pinterest) van Pelargonium for Europe wordt aan consumenten getoond dat de geranium een makkelijke, eigentijdse en dankbare zomerbloeier is.

Pelargonium for Europe
Het kwekerscollectief Pelargonium for Europe is een initiatief van Dümmen Orange, Elsner PAC, Florensis/P. van der Haak Handelskwekerij, Geranien Endisch en Selecta One. Het doel is om de verkoop van geraniums te stimuleren in de negen Europese landen: Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, België, Polen, Oostenrijk, Zwitserland en Zweden. Marketingbureau Concept Factory is verantwoordelijk voor de promotiecampagne in Nederland en België.

Fotocredit: Pelargonium for Europe

Publicatiedatum: