Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

2019 is het jaar van de wortel en de Oost-Indische kers

2019 is het jaar van de wortel en de Oost-Indische kers. Deze actie is een internationale marketingcampagne van de afdeling Home Gardening van Fleuroselect. De campagne richt zich op het stimuleren van de verkoop van wortel en Oost-Indische kers, zowel zaden als planten, aan consumenten.

Gratis promotiemateriaal
Bedrijven die actief zijn in de tuinbranche kunnen de afzet van hun zaden en planten vergroten door in te haken op de campagne ‘2019, jaar van de wortel en de Oost-Indische kers’.

Fleuroselect stelt kant-en-klaar promotiemateriaal beschikbaar, inclusief inspirerende foto’s. Veredelaars, handelaren en retailers kunnen dit integreren in hun promotionele activiteiten. Het materiaal is te downloaden op de website. Deelnemers kunnen hun eigen bedrijfslogo of andere informatie toevoegen aan de professioneel vervaardigde teksten en beelden, en in een oogwenk een eigen banner, label of zadenverpakking maken.

Rolf Pohlen, productgroepmanager van Gärtner Pötschke: "De ‘plant van het jaar’ is een interessant initiatief dat elk jaar de aandacht van de sector en de consument op een bepaalde plant vestigt. We hebben voor 2019 meer zaden van Oost-Indische kers besteld bij onze veredelaars en we hebben een deel van het promotiemateriaal opgenomen in onze eigen marketingactiviteiten."

Aanplantingen in hoogstaande parken
In 2019 zijn grote hoeveelheden Oost-Indische kers te zien in hoogstaande openbare parken, zodat consumenten de veelzijdigheid van deze soort kunnen zien. Er zijn niet minder dan 85 verschillende variëteiten verzameld bij de Fleuroselect-leden en naar de deelnemende tuinen gezonden.

Er komen aanplantingen in de RHS-tuinen Harlow Carr en Hyde Hall (VK), het Egapark in Erfurt en het Mainau-eiland (DU) en de Jardin des Plantes in Parijs (FR).

2020, het jaar van de rudbeckia
In 2020 vinden er promotionele activiteiten plaats rond rudbeckia. Bedrijven die zich met rudbeckia bezighouden, worden uitgenodigd om deze campagne in hun marketingplannen op te nemen.

Campagne-tijdlijn
- 2015 – Zonnebloem
- 2016 – Cosmea/tomaat
- 2017 – Zinnia/boon
- 2018 – Afrikaantje/peper
- 2019 – Oost-Indische kers/wortel
- 2020 – Rudbeckia/komkommer
- 2021 – Goudsbloem/courgette


Voor meer informatie
Fleuroselect
info@fleuroselect.com
www.fleuroselect.com 

Publicatiedatum: