Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Tulp populair tijdens Vrouwendag in Rusland

In Rusland werd met Internationale Vrouwendag de tulp verreweg het meest gekocht. Op de tweede plaatst stond de mimosa, op de derde de roos.

Ter gelegenheid van Internationale Vrouwendag heeft de FPC Tulp van Royal FloraHolland van 6 t/m 9 maart een marktbezoek gebracht aan Sint-Petersburg (Rusland). FPC Tulp wilde zelf zien en ervaren hoe de verkoop van bloemen, in het bijzonder tulpen, verloopt tijdens deze (bloemen)feestdag.

Men bezocht groothandelaren, supermarkten, bloemisten, kiosken en markthandelaren. Het algehele beeld na afloop was dat de verkopen ongeveer gelijk lagen aan afgelopen jaar, maar lager dan een aantal jaren geleden. Door de economische ontwikkelingen in Rusland zijn consumenten kritisch op hun uitgaven, ze kiezen er eerder voor om wat meer te sparen.

Aandeel supermarkten groeiende
De afzet van bloemen in Rusland gaat via steeds meer kanalen, waarbij de afzet via de supermarkt groeiende is. Verder viel het grote aantal vrouwen op dat bloemen kocht, terwijl in het verleden vooral mannen bloemen kochten tijdens Vrouwendag. 

bron: Royal FloraHolland

Publicatiedatum: