Na het succes van vorig jaar zal de Pelargonium Calliope ook dit jaar weer het evenement Cultivation Street gaan sponsoren. Cultivation Street ondersteunt tuindersgemeenschappen en scholen in het gehele Verenigd Koninkrijk. Syngenta Flowers sponsort de campagne door 15.000 Calliope geraniums te doneren die weggegeven worden aan scholen en gemeenschappen.
Neil Fishlock, retail key accountmanager VK, en David Domoney met om hen heen de winnaars van Cultivation Street 2018.
“Vorig jaar werden er meer planten weggeven dan ooit tevoren in het VK....En dit jaar geven we nog meer planten weg", zegt omroeper David Domoney. Hij is ook tuinder en de oprichter van Cultivation Street. “Deze campagne gaat verder dan alleen tuinieren en draait om de mensen en gemeenschappen die door het hele land levens veranderen. Cultivation Street is een geweldig platform voor deze groepen om hun inspirerende verhalen te delen."
Een groot deel van de planten wordt beschikbaar gesteld door het nationale netwerk van Cultivation Street Ambassador tuincentra. Deze bloemen en planten worden vervolgens verdeeld onder de lokale scholen en gemeenschappen. De planten worden verdeeld in pakketten die ieder 12 Pelargonium interspecifieke Calliope plugplanten, een kweek-je-eigen handleiding en een plantkalender. Tuincentra kunnen een pakket aanvragen voor iedere school en ieder tuinproject waar ze mee samenwerken.
‘Ze fleuren onze tuinen op’
Marleen van Balkom, marketing- en communicatiemanager bij Calliope Flowers Europe liet weten: "Ik ben trots dat we het initiatief van Cultivation Street kunnen steunen en gemeenschappen mooier kunnen maken met onze Calliope geraniums. Ze brengen eindeloze kleur in onze levens en fleuren tuinen op met hun langdurige bloei!"