Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
1.800 neuzen doen geurproef

Hyacint ruikt het lekkerst

De hyacint heeft het lekkerste lenteparfum. Het kwekerscollectief van seizoensbloemen ‘ 365 degen bloemen’ organiseerde op TuinIdee 2019, het grootste tuinevent van Nederland een opvallende geurproef. Bezoekers konden ruiken aan vijf geurende voorjaarsbloemen: Freesia, hyacint, sering, Tuberoos en violier. Het publiek reageerde enthousiast en stopte volop de neuzen in de lenteboeketten die gemaakt waren door bloemist Max & Co. uit Den Bosch. Van de ruim 1.800 uitgebrachte stemmen ging 42% naar de hyacint. De tweede en derde plek waren voor sering (28%) en Freesia (21%). De geurproef vormde onderdeel van de campagne 365 dagen bloemen, waarbij eenvoudige promotieactiviteiten getoond worden die bloemisten direct kunnen vertalen naar de eigen winkelvloer.

Links de hyacint, rechts andere geurende voorjaarsbloemen

Praktisch
Projectleider Marion Klaver: “De consument beleeft het seizoen door geuren en kleuren. Dé kans voor bloemisten om geurende bloemen extra aandacht te geven in de winkel. Zet in het voorjaar bijvoorbeeld geurende voorjaarsbloemen op neushoogte bij de ingang van je winkel. Elke klant reageert hier op, let maar op! “Bovendien kan de consument kennismaken met minder bekende voorjaarsgeuren zoals violier,” sluit Marion af.

Klik hier voor meer informatie over 365 dagen bloemen.

bron: Concept Factory

Publicatiedatum: