Uit onderzoek van Motivaction zou blijken dat 69% van de boogde doelgroep van de campagne 'We hebben meer bloemen nodig' van Bloemenbureau Holland zich na het bekijken van de veel gedeelde reclamespot aangemoedigd voelt tot het kopen van bloemen. Daarnaast zou neuro-onderzoek (een onderzoek met behulp van MRI-scans van de hersenen) van Neurensics aantonen dat de campagne doet wat hij moet doen: mensen positief betrokken maken bij bloemen.
De campagne zelf kreeg bovendien in de categorie Copywriting & Storytelling een bronzen Epica Award, een internationale award binnen de creatieve sector, uitgereikt.
De campagne in het kort
We Hebben Meer Bloemen Nodig is gebaseerd op het groeiplatform ‘Connecting Friends’ en werd in samenspraak met de sector ontwikkeld. De boodschap: bloemen verbinden ons, hebben een positief effect op hoe we ons voelen en dus hebben we er meer van nodig. De campagne (Duitsland, Verenigd Koninkrijk en Nederland) bestond uit TV, outdoor, social media en een PR-activatie. Centraal staat een opvallende film van 60 seconden, vol bloemen en uit het leven gegrepen momenten.
bron: Bloemenbureau Holland