CNB

'Bemiddelaar over honderd jaar nog altijd relevant'

In- en verkoop van bloembollen vormt het hart van CNB. Hoewel er over de jaren veel veranderd is - denk alleen al aan de komst van internet en mobiele telefonie - is dat al honderd jaar zo. Maar is de bemiddelaar nog wel net zo relevant als toen? En hoe slaag je erin om zowel koper als verkoper optimaal te dienen, terwijl de belangen soms haaks op elkaar staan?

Deze vraagt stelt het CNB zichzelf en het antwoord laat zich dan ook niet raden. Maar dat neemt niet weg, dat er geen mooi betoog te houden is voor de rol van de bemiddelaar die, wanneer er zich problemen voordoen, immers wel degelijk een handje kunnen bijsturen. Zo kan hij er zorg voor dragen dat de communicatie eerlijk en open verloopt, men elkaar verstaat in vragen die de kwaliteit betreffen, voorstellen doen in geschillen en een compromis zoeken, waken over een redelijke machtsbalans, tegenwicht bieden aan sentimenten in de markt, etc. En last but not least, is vertrouwen en daadwerkelijke interactie mensenwerk, zo menen de heren bemiddelaars Niels Laan, CNB-vertegenwoordiger in tulpen, en Nick Broersen, CNB-vertegenwoordiger in calla’s. Dat zal een computer niet zomaar overnemen.

Klik hier voor het artikel op het CNB


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BPnieuws.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven