Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
De Ruiter Innovations:

Nieuwbouw, noviteiten en nieuwe strategie

Tholen - Nieuwe ronde nieuwe kansen, zo weet De Ruiter Innovations, en voor het nieuwe jaar staat er dan ook een hoop te gebeuren. “We gaan een nieuw kantoor bouwen in Ecuador, er staan verschillende introducties op stapel en binnenkort gaat een nieuwe website online. Bovendien gaan we onze nieuwe slogan uitrollen: ‘Meet my roses’. “

Aan het woord is Huub Snijders, business development manager bij de veredelaar. Met de slogan wordt een nieuwe strategie aangeduid, waarbij het primair de klanten zijn die het verhaal van de rozen moeten gaan vertellen. “We gaan de kwekers aan het woord laten, opdat zij de consument kunnen vertellen hoe, waar en door wie rozen geteeld worden.”

Örjan Hulshof

Verbreed assortiment
“Doordat 80% van de Europese kwekers in Europa Avalanche of Red Noami kweekt, is er in het buitenland een enorme kans om andere soorten en kleuren te kweken. De Ruiter”, weet Örjan Hulshof, “was ooit de eerste veredelaar in Afrika en stond er lange tijd bekend als de kleurrozenveredelaar. Die kleurrozen hebben we nog steeds, maar we hebben het assortiment over de jaren flink kunnen verbreden. Inmiddels zijn ook rode en witte rozen een aanzienlijk deel van het assortiment gaan uitmaken. Zo hebben we het vijftal (Big Five) Rhodos, Ever Red, Red Kamala, Cupido en de Spectre, die in de markt breed omarmd worden als interessante alternatieven. Tegelijkertijd bestaat de traditionele verhouding 60% rood & wit – 40% kleur nog altijd, maar is het assortiment kleur veel breder geworden.”

Kweken naar de markt
Die verbreding van het assortiment is dan ook on-going. Tegelijkertijd vinden introducties niet lukraak plaats, maar zitten er doordachte strategieën achter. “Waar we vroeger aan de slag gingen met de veredeling van een rode, witte of gele roos, denken we nu in collecties en concepten”, verduidelijkt Huub. “Een voorbeeld daarvan zijn onze 4X4 rozen. De Opala, Snow Bliss, Cupido & de Super Sun vormen samen één collectie. Dat deden we vroeger anders en heeft alles te maken met de moderne vraag gestuurde markt. Vroeger kweekte de kweker wat hij mooi vond, tegenwoordig kweekt hij alleen wat de klant wil. Kwekers kloppen bij ons aan voor advies en hopen dat wij hen, mede dankzij onze contacten met andere kwekers en exporteurs, kunnen vertellen welke producten waar in trek zijn. Dus ook vanuit die optiek spelen wij als veredelaars een rol in dat wat er uiteindelijk op de markt verschijnt.”


Voor meer informatie:
Royal De Ruiter
Örjan Hulshof
orjan.hulshof@deruiter.com
www.deruiter.com 

Publicatiedatum: