Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Martijn van Os, Royal FloraHolland:

China: Kansen voor eigen teelt, uitdagingen voor aanvoerders

Tholen - “Met het Chinees nieuwjaar in het vooruitzicht stijgt vanuit China de vraag naar rode bessen, zoals de Ilex. Hoewel de sierteelt in eigen land nog altijd populair is, laten Chinezen zich ook graag verrassen door bijzondere producten die in eigen land niet geteeld worden.” Aan het woord is Martijn van Os van Royal FloraHolland.

Sinds 2016 is FloraHolland actief op de Chinese markt. “We faciliteren daar de totstandkoming tussen aanvoerders en Chinese klanten met logistieke, financiële en verkoopdiensten”, legt Martijn uit. “We bieden een cold chain van Nederlandse kwaliteit, kunnen betalingen garanderen en helpen met de afzet van bloemen aan Chinese partijen waarbij we de taal- en cultuurbarrières opheffen.”

E-commerce
De ontwikkeling van een digitaal platform is in volle gang en dat is een belangrijk punt voor de toekomst. “We hebben de afgelopen jaren flinke groei gezien bij E-commerce partijen. Mede door deze bedrijven is er een nieuwe kopersgroep ontstaan in de jongere generatie die bloemen koopt voor eigen gebruik.”

Kansen en uitdagingen
Kijkend naar de toekomst verwacht Martijn dat de import zal blijven groeien, maar dat er ook kansen liggen voor hoogwaardige teelten in China. “De lokale productie is de belangrijkste leverancier op de Chinese markt en neemt toe in kracht. Voor aanvoerders zijn er flink wat uitdagingen om te leveren aan de Chinese markt. De supply chain blijft bijvoorbeeld een uitdaging, waardoor kwaliteit van bloemen niet optimaal is bij consumptie. Ook zien we het consumentenvertrouwen in China, mede door de handelsoorlog, op korte termijn niet toenemen. Als Royal FloraHolland zetten we daarom stevig in op de dienstverlening zodat partijen toch goed zaken kunnen doen in China. Met vertrouwde, legale logistiek en gegarandeerde betaling.”

 

Voor meer informatie:
www.royalfloraholland.nl