Hortensiakweker Dijk van Dijk zal zijn planten onder een nieuw, eigen merk in de markt gaan zetten. Bedoeling is om met het merk voor een nieuw elan te zorgen binnen het hortensialandschap.
Dijk van Dijk kent men van een breed assortiment bijzondere en exclusieve hortensia’s, die de kweker zijn Masterpieces noemt. Doel is om samen met ketenpartners meer rendement te halen uit het hortensiaschap. Hortensia is voor tuincentra en bloemisten een belangrijk product. Ze pronkt in de top zeven binnen de kamerplantencategorie.
Daarnaast blijkt uit internationaal onderzoek van Royal FloraHolland dat de consument zeker twee euro meer wil betalen voor een ‘normale’ hortensia dan dat nu gevraagd wordt. De ervaring van Dijk van Dijk leert dat prijssegmentering binnen het schap een hogere marge en vaak ook een hogere omloopsnelheid tot gevolg heeft. Het bedrijf zet met het nieuwe merk nog meer in op segmentering en daarnaast op de hortensia top of mind maken bij een bredere, jongere doelgroep.
De planten binnen het Dijk van Dijk merk worden standaard zonder plastic uitgeleverd. Hiermee wordt op jaarbasis 35.536 kilo plastic bespaard.
Lanceringsweek
Kom langs tijdens de lanceringsweek van 28 januari tot 1 februari om kennis te maken met de visie op het hortensiaschap en het nieuwe merk Dijk van Dijk. Maak een afspraak via Frank@dijkvandijk.nl.
bron: Fleurt Marketing
Dijk van Dijk
Hooflaan 17
2678 KM De Lier
www.dijkvandijk.nl