Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Thijs van der Valk, OK Plant:

"Groeiende vraag naar geurende orchidee"

Tholen - Sinds OK Plant tijdens de Trade Fair in november een geurende orchidee met de naam Little Kolibri Orchids Fragrance introduceerde, nam de vraag alleen maar toe.

“Hoewel we nog beperkte aantallen kunnen bieden, reserveren diverse klanten een deel van de productie. Met name tuincentra en bloemisten hebben interesse in de geurende orchidee, omdat zij daarmee hun klanten kunnen verrassen”, vertelt Thijs van der Valk.

Ochtendparfum
Thijs legt uit: “De plant zet CO2 ’s nachts om in zuurstof. Bij dit proces komt bij deze soorten een natuurlijke geur vrij, waardoor je vooral in de ochtend kunt genieten van een natuurlijke parfum.” Momenteel is de Fragrance beschikbaar in vier kleuren: Orange, Brown, Pink en Red. “Voorlopig zijn het deze kleuren die een geur afgeven. Witte en gele orchideeën zijn moeilijker geurend te krijgen. Ondertussen zijn we druk bezig om meer soorten bij de productlijn aan te sluiten. We werken nauw samen met onze leveranciers om tot een mooi assortiment te komen.”

Ieder jaar een nieuwe familie
De teelt van een geurende orchidee vergt wel de nodige aandacht, vertelt Thijs. “We hebben te maken met een langere teeltduur. De planten groeien anders dan andere soorten.” Maar zo klein de teelt van de Fragrance momenteel is, zo begon ook de productie van Big Sensation, wat nu uitgegroeid is tot een succesvol product."

"We proberen ieder jaar naast onze standaardcollectie een nieuwe lijn, of zoals wij noemen: familie, te introduceren”, vertelt Thijs. Zo kwam OK Plant eerder met Liberty, Victoria Falls, Halo, Botanical en Fountain.

Het belang van storytelling
Of een product in de smaak valt bij de consument, is natuurlijk altijd de vraag. “Vaak merken we al enige enthousiasme bij onze werknemers. Daarnaast nemen we in de zomerperiode deel aan de Orchid Inspiration Days, waar niet alleen onze klanten op afkomen, maar ook de eindgebruiker. Het is een ideale gelegenheid om nieuwe ideeën te laten zien en het verhaal erbij te vertellen. Eenmaal in de winkel vertellen we het verhaal aan de consument middels een speciale potcover. We merken dat storytelling op deze manier vakmensen en consumenten triggert.”


Voor meer informatie:
OK Plant
Thijs van der Valk
Baakwoning 5
2671 LE Naaldwijk
M: +31 6 24 40 08 85
E: thijs@okplant.nl
www.okplant.nl