22-25 januari, Essen

IPM Essen bereidt zich onder goede marktomstandigheden voor op komende editie

Van 22 tot en met 25 januari 2019 zullen ongeveer 1600 exposanten uit 50 landen en experts van over de hele wereld de IPM Essen één van de grootste en belangrijkste informatie- en bestelplatforms in de groene sector maken. Van tuincentra, hoveniers, tuinarchitecten tot bloemisten - voor ieder van hen zal een bezoek aan de Messe Essen waardevolle suggesties, nieuwe producten en belangrijke kennis opleveren voor hun bedrijf.

In 2019 zal de IPM Essen plaatsvinden in het gemoderniseerde gebouw van de Messe Essen, dat een nieuwe standaard zal zetten tijdens het eind van de laatste constructiefase in 2019. Tijdens de IPM Essen 2019 zal daarom voor het eerst een nieuw nummeringssysteem voor de hallen gebruikt worden. Bedrijven die producten verkopen die te maken hebben met planten zullen aanwezig zijn in Hallen 1, 1A, 2, 4, 6, 7, 8, 8A en 8B, in de foyer van de Grugahalle en in de Galeria. Technologieën zijn te vinden in Hallen 3 en 4, en in de Galeria. In Fair Hal 5 zullen bedrijven binnen de bloemisterij zichzelf presenteren. Zoals altijd zijn tuinproducten en accessoires in alle hallen aanwezig en per thema aangepast aan de rest van de exposanten.

België is het Partnerland van IPM Essen 2019
Een metgezel van vele jaren is het partnerland van de IPM 2019. Deze eervolle rol zal worden vervuld door België. Sinds het allereerste begin hebben exposanten uit het buurland van de IPM Essen het evenement in de groene sector gesteund. Al sinds de première van het evenement in 1982 presenteren Belgische bedrijven jaarlijks hun producten bij de Messe Essen. Het bedrijf is immers een leider in de tuinbouw, met een marktpercentage van 80% in de Europese azalea productie. In 2019 zal het land helemaal prominent aanwezig zijn op de fair: De Belgische exposanten van sierplanten zullen hun producten tentoonstellen in een gezamenlijke stand in Hal 2. Boomkwekerijen zullen aanwezig zijn in de nieuwe hallen 6 en 8. Op alle dagen van het evenement zal er een informatief programma gehouden worden bij de gezamenlijke stand in Hal 2. Daarnaast zal ook bij het International Horticulture Forum de aandacht gericht zijn op België. Het onderwerp hier is de duurzame tuinbouw.

"Ontdek je industrie!"
Het IPM Discovery Centre in Hal 8A zal zich richten op verkoopconcepten voor tuincentra. Onder creatieve leiding van groenstylist Romeo Sommers, zullen de producten van exposanten van de IPM gecombineerd worden om aantrekkelijke verkoopconcepten te creëren. Of bezoekers nu naar presentaties gaan in de Speakers' Corner, rondleidingen volgen of alleen op pad gaan, in het IPM Discovery Centre kunnen bezoekers ontdekken, ervaren en leren hoe ze de klanten van morgen kunnen bereiken en hun keer op keer kunnen enthousiasmeren.

Ondersteunend programma
De Green City in Hal 1A is traditioneel de ontmoetingsplaats voor de groene sector. Hier zijn verschillende verenigingen, zoals de Central Horticultural Association en de North Rhine-Westphalia State Horticultural Association aanwezig om hun beschikbare assortiment te introduceren bij het Horticultural Info Centre. Professionals uit de sector zullen hier waardevolle suggesties geven voor uw eigen bedrijf door middel van demonstraties, workshops en shows.

In de Teaching Show zal alles draaien om wortels van planten en hun omgeving. Aspecten die bijdragen aan de optimalisatie van het wortelgebied worden onderzocht onder het motto "Underground Good!" Tests, onderzoek en adviesmogelijkheden bieden informatie over de verschillende aspecten van de vaak onzichtbare, maar beslissende onderdelen van de plantenproductie.

De populaire Innovation Showcase gaat deze editie zijn twaalfde ronde in en hier worden de mooiste nieuwe plantenvariëteiten van de exposanten bij de IPM gekozen. De nieuwe editie van de Show Your Colours Award gaat op zoek naar het beste marketingverhaal over heesters en houtige planten. En tijdens de IPM Fair Cup laten jonge bloemisten zien hun creativiteit zien wanneer ze hun kunstwerken tonen over het thema "Wild Thing - Natural, Original, Cheeky and Free".

Internationale sterren in de bloemisterij zullen elkaar ontmoeten op het podium van de Trade Association of German Florists (FDF). Hierbij zijn onder andere Frédéric Dupré uit Frankrijk, Sara-Lisa Ludvigsson uit Zweden en de twee Nederlandse bloemontwerpers Hanneke Frankema en Hans Zijlstra aanwezig op hun prachtige bloemstukken te tonen. Duitslands beste bloemisten bieden daarnaast ook een jonge, dynamische show. Zij zullen onder andere een alternatief bloeiend cadeau ontwerpen voor Valentijnsdag onder het motto "No Classic". Ook is er veel actie tijdens de Flower Battles. Tijdens deze creatieve wedstrijd moeten professionals binnen enkele minuten een bloemstuk kunnen ontwerpen.

Het centrale onderdeel van Hal 1A wordt de Blooms special show. Groene producten en de natuur spelen een essentiële rol in de Blooms Trends 2019. De bezoekers vinden hier inspirerende bloementrends in vier verschillende onderwerpen. Ook zijn er themahuizen in verschillende stijlen die trend-georiënteerde presentaties, up-to-date producten, plantinnovaties en interessante bloemideeën laten zien. Daarnaast worden er nog meer POS-concepten getoond in het g&v Creative Centre.

Op woensdag 23 januari worden leerlingen uit de vierde tot zesde klas van het middelbaar onderwijs uitgenodigd om informatie te krijgen over het beroep van hovenier en bloemist. Er zijn verschillende professionele verenigingen aanwezig die deze Trainingsdag samen met de Messe Essen organiseren.

In de aanloop naar het evenement heeft de IPM Essen ook enkele rapporten met marktinformatie gepubliceerd:

Voor meer informatie:
www.ipm-essen.de 


Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BPnieuws.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven