Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Karel Bolbloemen, Ammerlaan-Sosef en Leybaert winnaars Dutch Flower Awards 2018

Marco van Zijverden, CEO van Dutch Flower Group (DFG), maakte tijdens de RFH Trade Fair op de DFG stand de winnaars van de Dutch Flower Awards 2018 bekend. Dit jaar stond het thema ‘duurzaamheid’ centraal bij de toekenning van deze awards.



Dutch Flower Awards 2018 Het is inmiddels de 17e keer dat DFG met de Dutch Flower Awards haar ketenpartners in de schijnwerpers zet. Deze onderscheidingen werden uitgereikt in de categorieën snijbloemen, planten en buitenlandse kwekers. Karel Bolbloemen is uitgeroepen tot winnaar in de categorie Snijbloemen. In de categorie Planten ging de onderscheiding naar Ammerlaan-Sosef uit Honselersdijk. Leybaert (België), gevestigd in Moerbeke-Waas, is uitgeroepen tot winnaar in de categorie Buitenlandse Leverancier.

Preferred Partner Recognition Na de uitreiking van de Awards werd CargoMaster uit Colombia verrast met de toekenning van de Preferred Partner Recognition.

Verwachtingen 2018 en komend jaar In zijn speech gaf Marco van Zijverden aan dat op gebied van digitalisering op korte termijn grote stappen worden verwacht op mogelijke samenwerking in de sector.

Daarnaast is duurzaamheid, het thema van de Dutch Flower Awards dit jaar, binnen Dutch Flower Group en vele gelederen van de sierteeltsector een absolute prioriteit. Het realiseren van 90% sustainable sourcing staat in ons beleid centraal. De FSI Basket of Standards, waarin de minimale eisen voor certificering zijn vastgesteld, vormt hiervoor de basis.

Met een groei van 3% ten opzichte van 2017, zal een omzet van ruim € 1,5 miljard bereikt worden dit jaar. Komend jaar zal, naast verdergaande digitalisering en programma’s rondom verduurzaming, door DFG ingezet worden op versteviging van haar internationale marktpositie middels intensivering van klantrelaties, nauwere samenwerking met kwekers en toeleveranciers en uitbreiding in nieuwe marktgebieden.

bron: DFG

Publicatiedatum: