Floria Group is een nationale speler geworden in het B2B-segment en treedt op als een 'bloemenbroker' in Roemeniƫ en probeert een lokaal alternatief te worden voor 'bloemenbrokers' in Nederland. Na consolidatie van zijn positie in de bloemenhandel (B2C), online via Floria.ro en offline via zijn 6 bloemenwinkels, richt de Floria-groep zijn focus op B2B-omzetgroei, een segment dat in de eerste negen maanden van het jaar 40 procent van de geconsolideerde activiteiten genereerde.
Bedrijven en mkb-klanten behaalden in de eerste negen maanden van het jaar een omzet van RON 7 miljoen (1,7 miljoen dollar), goed voor 40 procent van het totaal van de groep. De geconsolideerde omzet van de Floria Group in de eerste negen maanden bedroeg RON 17,5 miljoen (4,3 miljoen dollar), met een stijging van 40 procent ten opzichte van de vergelijkbare periode van 2017.
"De afzet van de Floria Group is in dezelfde periode vorig jaar met 40 procent gestegen, zowel door de uitbreiding van de landelijke B2B-distributie via Floria International Wholesale als de retailverkoop (B2C) via Floria.ro en het bloemennetwerk. Op dit moment zijn we het enige lokale alternatief voor bloemenbrokers in Nederland en zorgen we voor nationale distributie naar resellers, ongeacht hun grootte", zegt Adrian Ciucur, CEO van Floria Group.