Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lisianthus kwekers stemmen 100% voor promotieplan 2019-2021

In navolging van de productgroepen gerbera en kalanchoë stemmen ook de lisianthuskwekers unaniem voor de promotieplannen voor de komende drie jaar. Afgelopen woensdag 17 oktober 2018 vond de landelijke FPC-productbijeenkomst Lisianthus plaats bij Van Egmond Lisianthus in Rijnsburg. Het grootste deel van de lisianthus kwekers was aanwezig. Verder waren ook de veredelaars en plantenkweker aanwezig, bij de presentatie van het promotieplan Lisianthus 2019 - 2021. Grote eensgezindheid bleek uit de stemming voor het promotieplan, dat met 100% stemmen voor werd aangenomen.



Dit promotieplan is een vervolg op het huidige Lisianthus-promotieplan waarmee de promotiecommissie, in samenwerking met 2Dezign, de afgelopen jaren zichtbare goede resultaten heeft geboekt. In het nieuwe plan zullen de onlineactiviteiten extra aandacht krijgen. Zo zal de website worden vernieuwd in 2019 en zal er meer nadruk komen te liggen op de inzet van social media. Verder zal de huisstijl worden vernieuwd en wordt er gewerkt aan een nieuwe actie. Ook zullen de gezamenlijke Lisianthus kwekers in januari 2019 weer actief aanwezig zijn op de beurs Floradecora/ChristmasWorld in Frankfurt. Het benodigde budget wordt bijeengebracht met een verplichte promotieheffing.

Draagvlak groot
De aanwezige kwekers vertegenwoordigen 86% van de totale omzet van de Lisianthus. De promotiecommissie heeft dus het volle vertrouwen om de promotie van Lisianthus de komende drie jaar verder vorm te geven. De promotieactiviteiten focussen zich vooral op activiteiten in Duitsland, Frankrijk, Engeland, Nederland, Polen en Rusland.

Promotieheffing
Via de Royal FloraHolland promotieregeling dragen vanaf 1 januari 2019 alle Lisianthus aanvoerders (leden en niet-leden van Royal FloraHolland) bij aan de promotie van Lisianthus. Deze promotieheffing van 0,15% over de omzet wordt 4 x per jaar geïnd. Deze heffing is conform de product specifieke promotieregeling zoals die op de ALV van 6 december 2012 is goedgekeurd door de leden.

Introductie
Fc588 als opvolger van Fc577 Op de bijeenkomst is verder stil gestaan bij de introductie van het nieuwe bloemenfust. De meermalige bloememmer met fustcode 588 en bijbehorend opzetrek (Fc 598). Bij het gewas Lisianthus zal de emmer begin 2019 worden geïntroduceerd door Royal FloraHolland.

bron: FPC Lisianthus

Publicatiedatum: