Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Reguliere goederentreinverbinding China-Europa in de maak

Treindiensten halen nieuwe deals binnen met Maersk-klanten, waarmee merknamen die de handen ineen slaan concurrentievoordeel boeken met uitgebreidere en meer flexibele oplossingen.

Afgelopen zomer kwam een 'bloktrein' aan in Frankrijk vol sportartikelen uit China voor de winkels van Decathlon. Nu, slechts een paar maanden en verschillende treinen later heeft Damco's spoorwegteam een nieuwe deal gesloten met H&M kleding en verdubbelt het volume van de bloktrein A.P. Moller - Maersk. 

Het uiteindelijke doel is een wekelijkse verbinding met treinen met Maersk Line-containers op te zetten tussen China en Europa. In dit geval zouden klanten individueel ruimte kunnen kopen op de treinen van Maersk. In ruil daarvoor zouden ze nog meer flexibiliteit krijgen.

"Met de bloktrein hebben we een dienstverlening geschapen en gedefinieerd waarnaar bij onze klanten werkelijk vraag is. Omdat we - Damco en Maersk Line – vaker samenwerken op gebied van goederenvervoer over het spoor, beginnen daar steeds meer resultaten van te plukken.

"Om onze ambitie waar te maken, zullen we onze aandacht moeten toespitsen op het overtuigen van meer klanten en mensen beter de voordelen van bloktreinen doen inzien," zegt Rud Sejling. "We beschikken over de deskundigheid, dus ben ik vol vertrouwen dat wij kunnen uitzien naar tastbare resultaten en we meer zaken zullen doen met het spoorwegvervoer."

Op het goede spoor
De bloktreindienstverlening is een voorbeeld van hoe samenwerking tussen de A.P. Moller - Maersk bedrijven zowel klanten als het operationele bedrijf ten goede komt.

“Spoorwegvervoer wordt voor onze klanten een steeds belangrijkere optie, dus is het fantastisch dat wij kunnen samenwerken om hun behoeften te vervullen," zegt Lee Sissons, hoofd van het departement handel en marketing van Maersk Line in de cluster Groot-China.

“We zien duidelijk dat onze klanten vragen om vervoer via spoorwegen bovenop hun vrachtvervoer over zee, dus is het in ons belang als groep om beide aan te bieden. Maersk Line en Damco hebben baat bij deze samenwerking die ook onze aanpak benadrukt om nieuwe manieren te ontwikkelen om de ondernemingen van onze klanten te ondersteunen."

"Voortaan een wekelijkse bloktreindienstverlening in te lassen is ongetwijfeld een ambitieuze doelstelling, maar we beschikken over een voortreffelijk team experts die jarenlang gewerkt hebben om de dienstverlening op dit peil te brengen," zegt Kasper Krog.

Allerlei voordelen voor bedrijven

De 10.000 kilometer bloktreindienstverlening van China tot Europa biedt een veelvoud aan voordelen voor bedrijven. Naast het besparen van ongeveer 21 dagen vervoerstijd, levert de dienstverlening ook tastbare financiële, operationele en ecologische voordelen op.

Buiten het feit dat het minder kost dan luchtvrachtvervoer, is de bloktrein beduidend sneller dan zeevrachtvervoer. Nu bedrijven ook duurzaamheid steeds hoger op de agenda hebben staan, kan de in vergelijking lagere koolstofuitstoot van spoorwegvervoer aantrekkelijk zijn. Handige toegift bij de dienstverlening: een GPS-volgsysteem waardoor het traject van de trein van minuut tot minuut kan worden gevolgd.

Voor meer informatie;
Signe Wagner
Tel: +45 2977 1815
Email: signe.wagner@maersk.com 
www.maersk.com 

Publicatiedatum: