Omzet Veiling Rhein-Maas in eerste helft 2018 met 1,9% gestegen

Veiling Rhein-Maas kan terugkijken op een tevredenstellend eerste halfjaar van 2018. “We zijn er blij mee, dat Veiling Rhein-Maas de in het tweede kwartaal 2017 geboekte records in het tweede kwartaal van 2018 opnieuw heeft overtroffen”, aldus Uwe Bedenbecker, directeur van Veiling Rhein-Maas. “In de Moederdagweek bereikte klokvoorverkoop met meer dan 216.000 euro de tot dan toe hoogste dagomzet. Bovendien realiseerde Veiling Rhein-Maas in het eerste halfjaar van 2018 een omzet van ruim boven de 200 miljoen euro.” In vergelijking met het eerste halfjaar vorig jaar werd dit jaar hierdoor een groei in omzet van 1,9 % bereikt. Hieraan hebben zowel de veiling inclusief klokvoorverkoop alsook klokservice met vrijwel identieke groei in omzet bijgedragen.


beeld: Veiling Rhein-Maas

Recordweek
In kalenderweek 16 van 2018 behaalde Veiling Rhein-Maas de hoogste weekomzet van een volle aprilweek sinds de oprichting van het bedrijf in 2010. In deze week hebben de veiling inclusief klokvoorverkoop en klokservice een weekomzet van 12,16 miljoen euro gerealiseerd. De maand april 2018 zorgde met een stijging wat aantallen betreft van meer dan 60 % in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar voor uitstekende aantallen aan potplanten. Omdat in deze periode al een grote hoeveelheid perk- en tuinplanten werd verkocht, nam de aangeboden hoeveelheid producten vanaf Moederdag bij tegelijk nog steeds zeer goede prijzen af. In een compact seizoen, dat van begin april tot medio mei liep, werd steeds een gelijkmatige hoeveelheid product aangeboden. Sterk regiogebonden noodweer had in mei en juni gedeeltelijk een sterke invloed op de beschikbare hoeveelheid product bij een aantal bedrijven. Daarnaast had sterke regenval in Afrika zijn uitwerking op de hoeveelheid aangeboden importproducten in Straelen-Herongen.

Klokvoorverkoop blijft populair
Het digitale verkoopinstrument klokvoorverkoop ontwikkelt zich verder positief. Op 25 juni jl. bereikte klokvoorverkoop een cumulatieve jaaromzet van meer dan zes miljoen euro. Naast dit digitale verkoopkanaal blijft echter de afmijnzaal het hart van de veiling in Straelen-Herongen, zo was de benedentribune in mei meermaals nagenoeg compleet bezet. In vergelijking met het tweede kwartaal in 2017 blijft het gemiddeld aantal klanten op de tribune en via Kopen-Op-Afstand (KOA) constant.

Hoogwaardige producten blijven de trend

Bij de klanten van Veiling Rhein-Maas blijven de beplante schalen en arrangementen alsook hoogwaardige producten de trend. Naast de invoering van de veilgroep `Troschrysanten exclusief´, die door de klanten van de veiling zeer goed werd aangenomen, werd in april bij Alstroemeria het predikaat `Premium Quality´ succesvol ingevoerd. Verder waren in het tweede kwartaal van 2018 Calibrachoa, groente- en terrasplanten, alsook pioenrozen en Eustoma zeer geliefde producten bij de klanten op de marktplaats.

bron: Veiling Rhein-Maas

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven