Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

De Haas Calla’s, Oriental Growers en Nini Flowers winnaars Dutch Flower Awards 2017

Marco van Zijverden, CEO van Dutch Flower Group (DFG), maakte tijdens de RFH Trade Fair op haar stand de winnaars van de Dutch Flower Awards 2017 bekend. Dit jaar stond het thema ‘digitalisering’ centraal bij de toekenning.

Dutch Flower Awards 2017
Het is inmiddels de 16e keer dat DFG met de Dutch Flower Awards haar ketenpartners in de schijnwerpers zet. Deze onderscheidingen werden uitgereikt in de categorieën snijbloemen, planten en buitenlandse kwekers. De Haas Calla’s (zantedeschia, helleborus) uit De Lier is uitgeroepen tot winnaar in de categorie snijbloemen. In de categorie planten ging de onderscheiding naar Oriental Growers (onder meer bonsai, lucky bamboo en cactus) uit Bleiswijk. Nini Flowers (rozen) gevestigd in Naivasha, Kenia, is uitgeroepen tot winnaar in de categorie buitenlandse leverancier.



Preferred Partner Recognition
Na de uitreiking van de Awards werd logistiek partner De Winter Logistics verrast met de toekenning van de Preferred Partner Recognition.

Verwachtingen 2017 en komend jaar
In zijn speech gaf Marco van Zijverden aan dat digitalisering, het thema van de Dutch Flower Awards dit jaar, binnen Dutch Flower Group en vele gelederen van de sierteeltsector inmiddels zijn plek vindt. Het initiatief inzake het digitale platform “Blueroots” werd nader toegelicht. Inzake de omzet van DFG sprak Marco de verwachting uit dat de waarde van € 1,5 miljard dit jaar bereikt zal worden, een groei ten opzichte van 2016 van ruim 8%. Komend jaar zal, naast verdergaande digitalisering, ingezet worden op versteviging van marktpositie middels intensivering van klantrelaties, samenwerking met kwekers en toeleveranciers en verdere efficiencyslagen, waarbij technologie een hoofdrol zal spelen.

bron: DFG
Publicatiedatum: