Fotoreportage: Rabobank trapt evenementen in WHC af

Tholen - Gisteren vond in het World Horti Center het Food & Agri Community event van Rabobank Westland plaats. De bank heeft in hun nieuwe strategie uitvoerig aandacht aan deze sectoren. Gisteren legden ze aan ondernemers uit de food- en agri-bedrijven uit waar deze aandacht vandaan komt. 

De middag begon met een rondleiding door de nieuwbouw van het WHC, waarbij bezoekers een indruk kregen van de bezigheden in het centrum. Na de rondleiding werd het gloednieuwe auditorium voor het eerst in gebruik genomen voor een bijeenkomst rondom het thema Food & Health. De bijeenkomst werd geopend door Agnes van Ardenne, waarnemend burgemeester van de gemeente Westland. Sprekers waren Jeroen Kemperman (Zilveren Kruis), Gemma Schneemann (Marketing Directeur Sligro Foodservice) en Suzanne van Tilburg (Banking for Food Rabobank). Verder waren er korte presentaties van Miranda van den Ende van Tomatoworld en Frans de Jong van Seed2Feed. 

Sligro 
Kemperman sprak over briljante businessmodellen voor gezond en betaalbaar eten dat ook nog eens duurzaam en schaalbaar wordt gemaakt. Hij erkende dat dit in de foodsector een grote uitdaging is. "Briljante organisaties maken de wereld een beetje beter", was zijn boodschap. Schneemann vertelde hoe Sligro de consument wil bewegen om gezonder te eten. Sligro doet dit onder andere door het project 'Lekker Bezig', waarbij het voetbalkantines stimuleert om in elke food-categorie ten minste één gezond alternatief aan te bieden. Ook kunnen voetbalelftallen zich abonneren op een teambox vol vers fruit, zowel voor het eigen team als voor de tegenstander.

Rabobank en Food
Van Tilburg, de laatste spreker van de middag, legde uit hoe Rabobank wil bijdragen aan het duurzaam voeden van de wereldbevolking. De bank wil zich inzetten voor gezonde en duurzame voeding door kennis, kunde en kapitaal op dit gebied samen te brengen. Gezonde voeding leidt tot een betere gezondheid en in een tijd waarin iedereen vitaal wil zijn, biedt dit kansen voor ondernemers. Volgens van Tilburg valt er voor hen "een wereld te winnen" als zij investeren in een goede merknaam die de gezondheidswaarde van het product toont. Als voorbeeld noemde zij het succes van Yakult in Japan.

De dag werd afgesloten met een netwerkborrel op het foodplein.


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven