Nederlanders zitten massaal achter de vetplant
foto credit: 'Floramedia Studio'
Uit het onderzoek kwam onder andere naar voren dat 8% van de ouderen nog geraniums in de vensterbank heeft staan en meer dan 53% kiest voor de vetplant. De vetplant is ook onder de jongere generaties het meest populair: maar liefst 73% van de respondenten bezit één of meerdere succulente planten. Het onderzoek geeft ook duidelijkheid over waar Nederlanders die planten neerzetten. Zo blijkt dat we in vrijwel alle ruimtes genieten van kamerplanten. Zelfs op het toilet zet 5% van de respondenten een plant neer. Onder de snijbloemen bleken de roos en tulp nog altijd het meest populair, waarbij 60 plussers het meest verzot zijn op rozen en de jongere doelgroepen toch het liefst een bosje tulpen op tafel zet.
Primeur van Floramedia voor de groene sector
Vandaag presenteert Floramedia het Green Trend Rapport aan vakmensen uit de groene markt: onder anderen kwekers, veredelaars, exporteurs en groothandelaren, detailhandelaren, winkeliers en producenten voor tuinartikelen en groene aanverwante producten.
Het rapport is een primeur op de groene markt. Het is het eerste rapport dat is ontwikkeld voor deze sector dat trends laat zien op mega-, macro- en microniveau én daarvan een onderbouwing geeft in cijfers en data.
De experts en designers van Floramedia lichten de trends toe, die de komende jaren hun stempel zullen drukken op de Europese groene markt. Ze koppelen inspiratie en informatie aan nieuwe, relevante ontwikkelingen op het gebied van groen in relatie tot urbanisatie, vergrijzing en technologie. Uit onderzoek blijkt dat de natuur om ons heen steeds belangrijker wordt. Groen is daarmee niet langer slechts decoratie, maar een levensbehoefte. Floramedia wil met dit rapport vakgenoten helpen en inspireren met het vormgeven van hun toekomstvisie, het creëren van nieuwe concepten en het bereiken van nieuwe doelgroepen.
Het Green Trend Report zal elke twee jaar verschijnen.
Voor meer informatie:
Floramedia Groep
www.floramedia.com