De Spring Trials is het moment waarop de veredelaars hun noviteiten presenteren. Leuk om te zien is dat, hoewel iedereen zijn eigen 'dingetje' pitcht, er toch ook algemene trends lijken te zijn. Een daarvan is geur. Niet alleen in de rozen, waar dat al langer het geval is, maar ook steeds meer in balkon-, terras- en potplanten. Om er een voorbeeld uit te lichten: heeft u wel eens van geurende cyclamen gehoord? Te zien bij Varinova (op locatie van Headstart Nursery), die aldaar de nieuwe serie Rocolina presenteert.

Bijen
Een andere thema is het (vermeende) uitsterven van bijen en andere natuurlijke bestuivers. Dat is de reden dat veredelaars zich geroepen voelen 'bestuiver vriendelijke' planten te ontwikkelen. Dat is: bloemen die bijtjes aantrekken. De opkomst en populariteit van de lavendel, bijvoorbeeld, is zo'n plant en tal van veredelaars presenteren op dat vlak nieuw gebladerte.
Jongeren
De Millennials, jongeren voor de niet-marketeers, komen tot slot ook vaak ter sprake. Hoe bereiken we de jeugd? Een antwoord in die richting lijkt te worden gezocht in 'convenience'. Veredelaars zijn natuurlijk altijd op zoek naar nieuwe geuren en kleuren, maar ontwikkelingen op die gebieden gaan langzaam en zullen vermoedelijk ook niet hele generaties van het ene op het andere moment enthousiasmeren. Echter, met de "ready to use products", het vergroten van de mogelijkheden op een kleurrijke tuin voor de groene vingerlozen, lijkt aan te slaan.
De California Spring Trials duren nog t/m donderdag. Volgende week presenteren we en uitgebreid reportage.







De presentatie van Sakata Seed America (foto's gedeeld via Twitter en Instagram)

Beekenkamp is ook van de partij: "Great first day at #Cast2017! Come and see us whilst u can!" (via facebook @Beekenkamp)