Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nationale Tulpendag € 1,1 miljoen waard

Dit jaar bereikte Tulpen Promotie Nederland een ongekend aantal publicaties: 261 in totaal. De publicaties vertegenwoordigen een PR-waarde van € 1.100.000. Bij de start van het event in 2012 lag dit op € 59.530. Alleen over Nationale Tulpendag zijn meer dan 183 artikelen verschenen en werden 21 opnames op radio en TV geregistreerd



Traditioneel wordt het tulpenseizoen gestart tijdens Nationale Tulpendag. Het evenement bereikte dit jaar ongekende spin-off op 2 fronten; pr-waarde én hoge participatie vanuit de verkoopkanalen. De PR-waarde van het evenement 13x zo hoog als in 2012 bij de eerste editie van Nationale Tulpendag. Door aanvullende PR-activiteiten, zoals de doop van de Tulp O'G3NE en het verzenden van een persdossier is 261x geschreven over de tulp in de print en online media in zowel Nederland als het buitenland. Ook op de sociale media zorgde Tulpendag nationaal en internationaal voor gespreksstof. Arjan Smit, voorzitter van Tulpen Promotie Nederland: “Dit jaar vermelde het NOS Journaal van 18.00 uur dat het Tulpenseizoen is gestart op de Dam in Amsterdam. Dat is een hoogtepunt voor het tulpen vak.”
Bovendien haakten alle verkoopkanalen actief in op de start van het Tulpenseizoen. Via de bloemistenorganisatie VBW i.s.m. Royal Floraholland, verzendorganisaties Fleurop en Topbloemen, maar ook tuincentrumketens en supermarkten deden dit jaar mee aan de start van het tulpenseizoen en organiseerde activiteiten of gaven Tulpen in die week een speciale rol.

Bestuur Tulpen Promotie Nederland herkozen
“Als bestuur zitten wij niet stil. We zijn heel tevreden met dit resultaat en leggen de lat voor komend jaar weer een beetje hoger”, vertelt de herkozen voorzitter Arjan Smit. “Het is de prettig dat het bestuur in de huidige samenstelling wordt voortgezet, waardoor we de kennis van alle leden actief kunnen inzetten. We blijven ambitieus, ook de komende drie jaar. Bovendien werken we heel nauw samen met een team van specialisten; marketingbureau Concept Factory en PR-bureau Alpha Communications. We houden hen scherp, want voor ons is het resultaat dat telt.”

bron: Tulpen Promotie Nederland

Publicatiedatum: