Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

C’est le Bouquet dompelt Franse kijker onder in Nederlandse bloemen

In het Franse televisieprogramma C’est le Bouquet gingen elf bloemkunstenaars de strijd met elkaar aan. Het programma is gebaseerd op het Nederlands format van 'Hollands Beste Bloemstylist' en werd o.a. gesponsord door Royal FloraHolland, dat hiermee de verkoop van de leden actief op de Franse markt een boost hoopt te geven.


foto: tf1.fr

De 6 uitzendingen trokken gemiddeld 1.220.000 kijkers en in totaal ruim 7 miljoen. Ook werd de hashtag #cestlebouquet veel gebruikt. Er werd op social media veel en positief gesproken over het programma. Zo leverde de eerste uitzending maar liefst 800 Twitter-berichten op.

Als winnaar kwam de 18-jarige Audric Ronfort uit Le Mans uit de bus. Hij ontving een cheque van € 25.000 om zijn eigen bloemenzaak op te zetten. Gilles Pavan en Djordje Varda - de vakjury én vooraanstaande Franse bloemisten - beoordeelden de deelnemende bloemisten.

Op het Franse bloemistenplatform www.jardinerie-animalerie-fleuriste.fr gaf 94% van de bloemisten aan positief te zijn over het programma.


Publicatiedatum: