Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Martijn Warmerdam, De Haas:

"Het tijdperk van kopen aan de veilingklok loopt echt op zijn einde"

Als kwekerij van de exclusieve soorten zoals Calla en Helleborus is niet alleen veel inzicht, maar ook geduld nodig. Een kwalitatief sterke, aansprekende en mooie bloem neerzetten die past bij de marktbehoefte, is nogal een uitdaging. FleuraMetz Preferred Supplier De Haas is die uitdaging succesvol aangegaan en levert jaarrond dezelfde kwaliteit.



Focus verleggen
“Het tijdperk van kopen aan de veilingklok loopt echt op zijn einde,” aldus Martijn Warmerdam, verantwoordelijk voor de commerciële afdeling bij De Haas. “Vroeger kweekte een kweker de kleur die hij mooi vond. Nu moet hij zijn focus verleggen naar de kleur waar de meeste vraag naar is.” Om dit in kwalitatief goede banen te leiden, is meer kennis nodig. “Ik weet dat we goed en sterk product in huis hebben dat goed verkoopt. Maar hoe weet ik of een bepaalde lengte of kleur datgene is, waar de sierteeltsector op zit te wachten?”

Continuïteit
Hij merkte dat FleuraMetz eenzelfde doel voor ogen had. Beide partijen kozen voor elkaar omdat de behoefte van de bloemist centraal staat. Warmerdam: “We willen beiden inzichtelijk krijgen wat die behoefte is en zorgen dat het beschikbaar is.” FleuraMetz-inkoper Piet Ravensbergen is dat met hem eens. “Mensen willen de keuze kunnen maken wanneer het hen uitkomt. Een breed assortiment, maar wel met dezelfde hoogwaardige kwaliteit. Wij weten dat De Haas dit niveau continu en consistent vasthoudt.”



Samen gaat het makkelijker
Samen bespreken de twee de behoeftes aan verschillende kleuren. Kweker Arschwin de Haas, verantwoordelijk voor de schitterende tuinen vol Calla’s en Helleborus, hoort de discussie over geel en zwart en trekt zijn wenkbrauwen op: “Ik denk niet dat een zwarte Calla in de zomer nou een ontzettende hit wordt.” “Nee,” vult Warmerdam aan, “maar als dit wel zo blijkt te zijn, zorgen we ervoor dat we het in huis hebben.”

De Haas heeft het breedste assortiment op 1 locatie, zodat alle relevante kleuren en soorten beschikbaar zijn. Ravensbergen: “Trends worden opgemerkt door onze Marketingafdeling, maar ook voor de traditioneel georiënteerde bloemist bieden we een goed aanbod.” Warmerdam: “Met die gegevens kunnen wij dan weer aan de slag, zodat we goed beslagen ten ijs komen. Dat maakt samenwerken niet alleen nuttig, maar ook leuk!”

Bron: FleuraMetz
Publicatiedatum: