Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fotoreportage: Nieuwe beurs Floradecora verbindt hardware met vers

Tholen - De eerste editie van de nieuwe beurs Floradecora zit erop. Met deze beurs, die tegelijkertijd met Christmasworld plaats vond, is de link tussen hardware en vers gemaakt en bood het de 60 deelnemende sierteelt bedrijven mogelijkheden om nieuwe sectoren te betreden en direct handel te drijven. Maar is dit gelukt?

Klik hier voor onze fotoreportage

Daarover zijn de meningen verdeeld. Wel ziet iedereen potentie van het concept. "Hardware en vers wordt steeds vaker gecombineerd en gebruikt in allerlei winkels van kledingwinkels tot woonstores. Met deze beurs wordt die hardware en vers eindelijk met elkaar verbonden", aldus een van de standhouders.



Ander publiek
De Floradecora is anders van opzet dan andere beurzen en trekt ook een ander publiek. Niet alleen bloemisten en tuincentra vonden hun weg naar de beurs, maar ook inkopers van warenhuizen, wedding planners en arrangeurs. Echter, volgens sommige standhouders mocht deze laatste groep wel wat groter zijn. "Ik had wel een inkoper van de Bijenkorf of iets dergelijks verwacht", zegt een orchideeënkweker die zijn producten op de beurs promoot. "Maar het is goed dat deze twee branches elkaar ontmoeten", zegt een andere standhouder. Een andere publiek vergt ook een andere aanpak van de standhouders. "Mensen kennen je vaak nog niet. Daarom moet je ze meer aanspreken en hen laten zien wat je te bieden hebt. Dit is waarschijnlijk ook iets waar wij dan nog aan moeten werken."

Verkoopconcept
Bij Christmasworld worden direct grote orders uitgeschreven en ditzelfde was ook mogelijk bij Floradecora. Beide beurzen hanteren het zogeheten verkoopconcept. Echter, het direct uitschrijven van orders was nog niet het geval, maar de eerste stap is gezet: het linken van hardware en vers en het uitreiken naar een nieuwe doelgroep.

Klik hier voor onze fotoreportage