Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Groen geluk in de horeca

Er komt steeds meer horeca waar het verhaal van het product er toe doet. Waar de kok met pure smaken en echte producten kookt. Waar oude technieken en ambachten weer floreren, voedsel weer van lokale leveranciers afkomstig is en waar de beperking van de seizoenen juist de kracht is van het menu.

Echt en puur gaat ook over groen
Iedereen die al op deze manier met voedsel bezig is, weet dat dit niet iets is dat snel zal overwaaien. Juist omdat het leven van steeds meer mensen steeds minder in contact lijkt te staan met de ritmes van de natuur, is er meer behoefte dan ooit om die verbinding weer te vinden. En dus gaat deze beweging richting authenticiteit niet alleen over voedsel, maar ook over het beleven van natuur. En waarom zouden we alleen in de donkerste dagen planten in de vorm van bomen naar binnen dragen? Januari is een uitstekende maand om die verbinding vast te houden en jouw bedrijf structureel groen te maken.


Binnentuin Joolz, Grown Downtown, Philip van Traa

Groen is onze ‘oer’ mode
Steeds meer onderzoek toont aan dat wij ons van nature gelukkig voelen als we omringd zijn door een natuurlijke setting. De naam van deze wetenschap is biofilie: de liefde die wij van nature voelen voor alles wat natuurlijk is. Uitzicht op groen of water maakt mensen rustig. Het gebruik van natuurlijk (dempend)e materialen maakt dat we ons thuisvoelen etc. etc. We voelen ons niet alleen beter in de natuur en in natuurlijk aandoende omgevingen, we blijken ook sneller te herstellen, beter te presteren, creatiever te zijn en.. meer te besteden.

Gezonde lucht, goede akoestiek
Er is inmiddels overtuigend onderzoek dat aantoont dat planten de lucht zuiveren van Vluchtige Organische Stoffen (VOS). Dit zijn veel voorkomende chemische stoffen als Ammoniak of Formaldehyde waartoe ook veel vieze luchtjes als zweet of alcohol behoren. Planten maken de lucht frisser (meer zuurstof, minder CO2) en, ook heel plezierig, minder droog. Ook dat is voor horeca interessant. Zeker als je bedenkt dat flinke volumes planten ook de akoestiek kunnen verbeteren.


Restaurant Fortuyn, Imagelabel en Ambius

Ga voor groene horeca
Met een hippe kamerplant hier of daar, die je dan vervolgens toch te vaak vergeet water te geven zul je deze effecten niet krijgen. Maar professioneel groen, in de vorm van grote potten of groene wanden of roomdividers hebben deze effecten wel degelijk en zijn tegenwoordig betaalbaarder dan ooit.

Op maandagmiddag 16 januari 2017 laten wij jou in Greennest Gallery, onderdeel van Biotoop Dijkspark, precies zien wat er mogelijk is met groen in jouw restaurant of café. Het maakt niet uit of je een groot of klein budget hebt, wow factor en betere lucht creëren met planten kan altijd. Ook als er onvoldoende licht is: met LED kunnen planten echt overal groeien. Je leert bovendien welke planten wat doen en wat niet, krijgt volop op horeca toegesneden inspiratie en leert van de ervaringen van een collega restaurateur.

De toegang is gratis maar het aantal plaatsen is beperkt. Om re reserveren (en meer informatie over het programma), klik hier.

Deze dag wordt mede mogelijk gemaakt door Stimuflori.

bron: Greennest
Publicatiedatum: