Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Exporteur Celdomy:

"Inkoopdruk verlagen met FloraMondo"

Exporteur Celdomy uit Naaldwijk levert aan Franse bloemistenketens. Celdomy zit vanaf dag één op het digitale platform FloraMondo, omdat ze grote kansen zien in het platform.



Samen met FloraMondo zorgt de exporteur ervoor dat het product beter en verser bij de klant aankomt. Een behoorlijk deel van de inkoop gaat via FloraMondo Klokvoorverkoop en directe handel. Barry Helleman, hoofd inkoop bij Celdomy: "Het is een belangrijke tool om je inkoopdruk te verlagen. Bij het aanbieden van een groot assortiment heb je soms van bepaalde producten maar een gering aantal stelen nodig. FloraMondo biedt meer zekerheid dat je je product kunt inkopen en daarna dus ook weer kunt verkopen. Hoe beter en verser het product bij de eindklant aankomt, des te beter het voor iedereen is in de keten. Dat heb je minder op de veilingklok. Alles wat in het digitale systeem staat, gaat diezelfde dag nog weg. Belangrijke voordelen voor ons."

Ander product
Als punt van feedback geeft Barry aan dat je als inkoper geen kant op kunt als het product tegenvalt, maar je er wel op voorhand al een aantal van verkocht hebt. "Soms is de kwaliteit slecht. Dan heb ik het al gereserveerd in FloraMondo, maar moet ik alsnog op zoek naar ander product. We moeten dan wel schakelen, want anders is het niet goed voor onze naam en voor de naam van de kweker."

Bron: Royal FloraHolland
Publicatiedatum: