Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Greenpeace over de schreef met glyfosaatcampagne tegen Brico?

Een baby met een spuitbus tegen het hoofd. Milieuorganisatie Greenpeace gaat met een opvallend campagnebeeld frontaal in de aanval tegen de Belgische doe-het-zelfwinkel Brico omdat die nog steeds onkruidbestrijdingsmiddelen verkoopt die glyfosaat bevatten. “Is het fouter om een sterk beeld te gebruiken om een onverantwoorde praktijk aan te klagen dan deze producten, die gevaarlijk zijn voor de gezondheid en het milieu, te verkopen zoals Brico dat doet?”, zo reageert Greenpeace. “Het is hoog tijd dat Brico als grootste keten een voorbeeld wordt voor de rest van de sector.”



Vilt sprak met Muriel de Pauw (artikel), verantwoordelijk voor de campagne rond landbouw en voedsel bij Greenpeace België en vroeg haar o.a. waarom dochteronderneming Praxis in Nederland al wel een jaar lang glyfosaat verbannen heeft, maar Brico zelf er niet toe overgaat.
Publicatiedatum: