Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Weer
Consument verleiden met geuretiket
Voor bomen of planten
Een geuretiket kan een ideale toepassing zijn voor planten/bomen waar nog geen bloem of vrucht aan zit. Bijvoorbeeld een rozenstruik die nog geen rozen draagt of een fruitboom waar nog geen fruit aan zit. U kunt ervoor kiezen alleen een mooi beeld te plaatsen op uw etiket, maar een geur hier bovenop geeft een extra attentiewaarde.
foto credits: Floramedia
Werking
Door te wrijven over het deel van het etiket waar het geurvlak zich bevindt, wordt de geur geactiveerd. De geur wordt als extra drukgang toegevoegd en biedt tegelijk een sterke, duurzame beschermlaag. De geurlaag staat het ontwerp van het etiket niet in de weg, zodat deze nog steeds een prachtige uitstraling heeft.
Onderzoek
De Radboud Universiteit in Nijmegen heeft uit onderzoek afgeleid dat geuren veel invloed hebben op het emotionele deel van onze hersenen. Geuren roepen herinneringen op: een herinnering aan een heerlijke vakantie, een bezochte tuin of een smaakvol gerecht. Door de geur met deze fijne herinnering te associëren, is de koper eerder geneigd de plant aan te schaffen.
Geuren
Het etiket zal voor langere tijd een geur afgeven na een aanraking zodat niet alleen de eerste persoon van de geur kan genieten. De geuren die wij onder andere aanbieden, zijn aardbei, rozen, kers, oranjebloesem.
Floramedia is producent van deze geuretiketten en kijkt uiteraard graag met u mee naar mogelijke toepassingen voor uw product. Voor meer informatie, klik hier.
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-05-31 Snijhortensia-aanvoerders op RFH presenteren vernieuwde assortimentscatalogus
- 2023-05-24 Landgard, handel en telers geven imago begonia een boost
- 2023-05-17 Troostrijke bloemen op de dag na Moederdag
- 2023-05-12 Honderd man aanwezig bij presentatie Groenbranche Trends 2024
- 2023-05-12 Marketingbureau wil geld van BBH voor sierteeltpromotie
- 2023-05-12 Op maandag 15 mei eert Tjitske Reidinga iedereen voor wie Moederdag confronterend is
- 2023-05-11 Beekenkamp Plants trakteert klanten op mega-potten met LaBella Dahlia
- 2023-05-10 The Pots Company/Ecopots tovert Kortrijkse Graanmarkt om tot urban jungle
- 2023-05-09 Welke info moet een plantendatabase bevatten?
- 2023-05-09 Promotieplatform Crazy about Celosia gelanceerd
- 2023-05-09 Duitsland en Frankrijk krijgen in juni weer 'meer bloemen'
- 2023-05-09 Vier de Lente Onderwijsochtend een ‘epische ervaring’ voor ruim 250 basisschoolleerlingen uit de Bollenstreek
- 2023-05-09 Coloured by Gerbera blikt terug op campagnes
- 2023-05-08 Waar komt de connectie bloemen en Moederdag vandaan?
- 2023-05-01 Sion lanceert nieuwe gevelcampagne 'Step into the light'
- 2023-04-21 Studenten van Lentiz aan de slag voor Anthurium Info
- 2023-04-19 Koning Máxima ontmoet orchideeënkwekers op designbeurs in Milaan
- 2023-04-18 Honderden orchideeën vormen decor tijdens Salone del Mobile in Milaan
- 2023-04-17 Orchideeën en fashion vinden elkaar op Inspiration Event van The Orchid Growers
- 2023-04-13 Tulpenteler levert bloemen voor bloemenpluktuin Parijs