Consument verleiden met geuretiket
Voor bomen of planten
Een geuretiket kan een ideale toepassing zijn voor planten/bomen waar nog geen bloem of vrucht aan zit. Bijvoorbeeld een rozenstruik die nog geen rozen draagt of een fruitboom waar nog geen fruit aan zit. U kunt ervoor kiezen alleen een mooi beeld te plaatsen op uw etiket, maar een geur hier bovenop geeft een extra attentiewaarde.
foto credits: Floramedia
Werking
Door te wrijven over het deel van het etiket waar het geurvlak zich bevindt, wordt de geur geactiveerd. De geur wordt als extra drukgang toegevoegd en biedt tegelijk een sterke, duurzame beschermlaag. De geurlaag staat het ontwerp van het etiket niet in de weg, zodat deze nog steeds een prachtige uitstraling heeft.
Onderzoek
De Radboud Universiteit in Nijmegen heeft uit onderzoek afgeleid dat geuren veel invloed hebben op het emotionele deel van onze hersenen. Geuren roepen herinneringen op: een herinnering aan een heerlijke vakantie, een bezochte tuin of een smaakvol gerecht. Door de geur met deze fijne herinnering te associƫren, is de koper eerder geneigd de plant aan te schaffen.
Geuren
Het etiket zal voor langere tijd een geur afgeven na een aanraking zodat niet alleen de eerste persoon van de geur kan genieten. De geuren die wij onder andere aanbieden, zijn aardbei, rozen, kers, oranjebloesem.
Floramedia is producent van deze geuretiketten en kijkt uiteraard graag met u mee naar mogelijke toepassingen voor uw product. Voor meer informatie, klik hier.