Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Pilots verruiming dienstverlening logistieke middelen bij FloraHolland

Royal FloraHolland verruimt haar openingstijden voor uitgifte van fust en CC containers (‘deense’ karren) in een pilot op de locaties Aalsmeer en Rijnsburg.



Dit voorjaar heeft Royal FloraHolland onderzocht hoe zij de dienstverlening rondom logistieke middelen op de drie exportlocaties kunnen verbeteren. Daarbij is gekeken naar:
  • Uniformering dienstverlening
  • Aansluiting bij de Royal FloraHolland strategie 2020
  • Verlaging onbalanskosten
Op basis van signalen van aanvoerende partijen heeft Royal FloraHolland begin juni 2016 besloten om de geplande nieuwe werkwijze van logistieke middelen uit te stellen.

Pilot in Aalsmeer en Rijnsburg
Op 1 december 2016 start een pilot op locatie Aalsmeer, waarbij de openingstijden voor uitgifte van logistieke middelen op aanvoerlocatie 048 gelijk zijn aan de reguliere uitpandige aanvoertijden. Hiermee worden de openingstijden van uitgifte CC's en fust in Aalsmeer verruimd. De reguliere bestelmogelijkheden in Aalsmeer blijven tijdens de pilot ongewijzigd.

En op 1 januari 2017 start een vergelijkbare pilot op de locatie Rijnsburg. Meer informatie volgt hierover in december 2016. Tijdens beide pilots blijven de openingstijden op locatie Naaldwijk ongewijzigd.

Locatie en openingstijden
De pilot vindt plaats op aanvoerlocatie 048 in Aalsmeer. U kunt hier een Royal FloraHolland medewerker aanspreken als u gebruik wilt maken van de pilot dienstverlening.



Evaluatie voorjaar 2017
Na het einde van de pilots (looptijd tot en met week 7 2017, eindigt vrijdag 17 februari 2017) evalueert Royal FloraHolland de ervaringen en nemen ze het besluit of deze verruimde openingstijden definitief worden doorgevoerd. Daarnaast gaan zij onderzoeken hoe fust bestellen in de toekomst makkelijker kan en op welke wijze uniformering op de 3 exportlocaties mogelijk is.

Bron: Royal FloraHolland
Publicatiedatum: