Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Winterbloem Amaryllis start nieuwe promotiecampagne

De eerste week van november is de officiële aftrap van de promotiecampagne Amaryllis. In de maand november wordt de Europese bloemist in Europa verrast met de veelzijdigheid van deze winterbloem. Met een nieuw campagnebeeld en slimme samenwerkingen met Bouquet Tales en de promotiecampagne Seizoensbloemen wordt het bereik van de campagne vergroot.

De campagne krijgt vorm met de pay-off ‘Hello Winter’. De campagne richt zich op de bloemist, waarbij veel aandacht uitgaat naar de spectaculaire bloeiwijze van Amaryllis. Een eigenschap waar niet alle consumenten zich bewust van zijn én wat niet direct zichtbaar is in de winkel. Speciaal voor de bloemist is er opvallend promotiemateriaal ontwikkeld om de winkelpresentatie van Amaryllis te bevorderen. Tijdens de Trade Fair in Aalsmeer (stand 3.1) en de bloemistenavond in het Groothandelscentrum Cultra wordt dit promotiemateriaal verspreid. Daarnaast kunnen bloemisten en handelaren de mooiste fotografie voor social media geheel kosteloos downloaden via de website www.amaryllisinfo.eu. Via de Facebookpagina van Amaryllis wordt vooral de consument geattendeerd op de bijzondere bloei van Amaryllis: groots en vol verrassingen.



Samenwerking
Naast het promotiemateriaal voor op de winkelvloer heeft Amaryllis binnen deze campagne de samenwerking gezocht met andere projecten. De fotografie van de campagne komt uit het veelzijdig fotoarchief van Bloemenbureau Holland. Daarnaast werkt Amaryllis samen met het boeketinnovatieproject Bouquet Tales. Medio november verschijnt de speciale wintereditie van de Bouquet Tales krant, met daarin dus Amaryllis, in een oplage van 30.000 exemplaren. De krant wordt gedistribueerd via 90 verkooppunten in Europa. Tot slot verschijnt begin november een 12 pagina’s tellende Wintereditie van het inspiratiemagazine ‘365 dagen bloemen’ met volop aandacht voor Amaryllis. Het inspiratiemagazine is een initiatief van de kwekers van seizoensbloemen (bolbloemenassortiment, zomerbloemen en snij-, bes- en trekheester). De oplage is ruim 36.000 exemplaren. Bij 17.000 Europese bloemisten valt het magazine rechtstreeks op hun deurmat. De overige exemplaren worden verspreid via ruim 40 exporteurs en handelaren.

De promotiecampagne Amaryllis is een initiatief van alle snijamarylliskwekers in samenwerking met Royal FloraHolland.

Volg de activiteiten van Amaryllis op Facebook (www.facebook.com/amaryllisinfo)

Publicatiedatum: