Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Plantion tevreden over marketingoffensief Kleurrijke Verhalen

De consumentenactie Kleurrijke Verhalen Dagen (21 september tot en met 1 oktober) heeft geleid tot 35 procent meer aankoopintentie onder de doelgroep vrouwen 25-60 jaar. Dit blijkt uit onderzoek dat bureau Vostradamus heeft verricht onder ruim duizend consumenten in regio’s waar Plantion-bloemisten gevestigd zijn. Het resultaat is vergelijkbaar met dat van 2015 en stemt Plantion tot tevredenheid.


foto: VVB Van Bree

Aan de Kleurrijke Verhalen Dagen is dit keer door ruim 75 procent van de bij Plantion aangesloten bloemisten deelgenomen. Velen van hen zijn hebben vestigingen in de provincies Utrecht, Gelderland, Overijssel en Noord-Brabant. In overleg met de deelnemers heeft Plantion in die gebieden extra accenten gezet door abri’s te plaatsen, folders te bezorgen, regio-specifieke onlinecampagnes uit te rollen en ‘call to action’ spotjes te laten horen op regionale zenders. Dit heeft de actie goed op de kaart gezet en tot de gewenste extra omzet en klandizie bij de bloemisten geleid.

De consument die in de actieperiode voor minstens 20 euro aan bloemen of planten besteedde bij een deelnemende bloemist, kreeg er een bijzonder boeket gratis bij. Het actieboeket met 15 bijzondere soorten viel zowel bij bloemisten als bij consumenten erg goed in de smaak. In totaal zijn door bloemisten ruim 10.000 gratis boeketten, samengesteld en aangeboden door Plantion, aan hun klanten meegegeven. De drempel van 20 euro besteding werd door sommige consumenten als te hoog gezien, maar droeg bij aan bewustwording, kwaliteitsbesef en extra omzet.

De ludieke filmpjes en verhalen over bloemen en planten die op www.kleurrijkeverhalen.nl staan en via onlinecampagnes werden ingezet, hebben veel mensen geïnspireerd. In de tien dagen werden de uitingen 5,8 miljoen keer bekeken en werden ruim 86 duizend kliks gerealiseerd naar de website waarop mensen een deelnemende bloemist bij hen in de buurt konden vinden.

De actie Kleurrijke Verhalen Dagen is onderdeel van de langlopende consumentencampagne 'Kleurrijkeverhalen.nl'. Deze is bedoeld om mensen te inspireren meer bloemen en planten te kopen. Op www.kleurrijkeverhalen.nl brengen meer dan zestig filmpjes mensen op ideeën voor het vinden van de juiste bloem of plant voor elke gelegenheid. Een filmpje laat bijvoorbeeld zien waarom Henry Ford het blad van bromelia’s in de stoelen van zijn T-Ford verwerkte. Een ander verhaal stelt ons gerust: als we op Mars gaan wonen, kunnen we in elk geval een Zinnia in de vensterbank zetten.

bron: Plantion
Publicatiedatum: