Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
inschrijving geopend

Nieuwe start voor Nordic Flower Expo

De Nordic Flower Expo die van 21 tot en met 23 maart 2017 zal worden gehouden in Malmö, Zweden, is recentelijk volledig in handen gekomen van BureauSierteelt. Het evenement zal hierdoor op een andere manier worden ingestoken waarbij, net als in Polen, de samenwerking met lokale partijen wordt opgezocht. Het platform wordt zodoende breder gedragen en kent meer bereik. Ook zal er aandacht zijn voor een goed gevuld side-program met bloemistendemonstraties en relevante seminars. BureauSierteelt.nl is eveneens verantwoordelijk voor de Flower Expo in Polen die begin september succesvol is geïntroduceerd.



Consument en economie
In 2015 werd de eerste editie van de B2B beurs gehouden. Uit de evaluatie onder de deelnemers en uit recentelijke navraag binnen de sector, blijkt dat er gedegen interesse is in de Noord Europese afzetmarkt en daarmee in een tweede editie van de Nordic Flower Expo. Het betreft namelijk een stabiele afzetmarkt met een hoog BNP, lage werkloosheid en hoge inkomens ten opzichte van andere EU landen. In de noordelijke regio wonen ruim 30 miljoen mensen. De verwachte groei van bijvoorbeeld de Zweedse economie is 2,9 % in 2016 en de verwachtingen voor het hele gebied op economisch vlak zijn positief (bron: Financieel Dagblad). In Zweden groeit de vraag naar bloemen met 9,8 % in 2015 en in de eerste helft van dit jaar is dit cijfer 6,1. In de afgelopen vijf jaar is de export vanuit Nederland gegroeid met meer dan 40%.

Kwalitatief goed bezoek eerste editie
Aan de eerste editie namen 140 bedrijven uit meer dan 10 landen deel en ruim 2.500 bezoekers, merendeels professionals, bezochten de beurs. Met de aanwezigheid van een aantal toonaangevende Scandinavische retailers, was de kwaliteit van de bezoekers hoog. De beurs vormt een B2B platform voor kwekers en exporteurs van bloemen en planten die de Scandinavische markt willen betreden en/of reeds bestaande relaties willen ontmoeten. Tuincentra, inkopers van retail ketens, importeurs, groothandelaren en bloemisten vormen de belangrijkste doelgroep voor deze handelsbeurs.

Demonstraties en seminar
Bij het inslaan van een nieuwe weg wil BureauSierteelt.nl meer aandacht besteden aan nevenactiviteiten zoals bloemistendemonstraties en seminars. Met het inspireren van bloemisten wordt speciale aandacht besteed aan deze belangrijke doelgroep die tenslotte een belangrijke intermediair is tussen handelaar en consument. Door deze groep specifiek te benaderen zal ook het bezoekersaantal oplopen. In het seminar programma zal praktische kennis op het gebied van handel gedeeld worden en krijgt het publiek inzicht in de consument en haar voorkeuren met betrekking tot bloemen en planten.

Schijf je nu in
Op de website van de beurs, www.nordicflowerexpo.com, kunnen geïnteresseerde bedrijven het inschrijfformulier downloaden of meer informatie verkrijgen. De beurs wordt actief ondersteund door de Vereniging van Groothandelaren in Bloemisterijartikelen (VGB).

Voor meer informatie:
Francine van Wijk
Marketing Director
Nordic Flower Expo B.V.
T: +31 71 870 10 68
E: info@nordicflowerexpo.com
www.nordicflowerexpo.com

Publicatiedatum: