Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Weer
met reclamebureaus Canday en Blue Field Agency
FloraHolland lanceert snijrozencampagne
Internationaal
Als onderdeel van de visie voor 2020 heeft Royal FloraHolland in opdracht van FPC Snijroos (Royal FloraHolland ProductCommissie, een adviesraad bestaande uit afgevaardigde kwekers) eerder dit jaar een creatieve en strategische pitch uitgeschreven. Na een zorgvuldig selectieproces zijn Canday en Blue Field Agency gekozen om aan de slag te gaan met de ontwikkeling van een campagne voor snijrozen. De komende drie jaar wil FPC Snijroos optimaal inspelen op de (latente) behoeften van consumenten, waarbij de (commerciële) doelstellingen van kwekers en retailers niet uit het oog worden verloren. Als overkoepelende, coöperatieve organisatie van en voor kwekers van sierteelt producten, is Royal FloraHolland internationaal actief. De campagne zal dan ook uitgerold worden in Nederland, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.
Top-of-mind
FPC Rozen en Royal FloraHolland hebben geen beschikking over eigen kanalen om de roos bij consumenten op de radar te krijgen. Daarom heeft Canday gekozen voor een campagne concept dat meer redenen om rozen te kopen, en meer top-of-mind momenten creëert. Natascha van den Ende (Client Services Director & Partner bij Canday): 'Er is een roos voor ieder moment en voor iedereen. Dit idee is door onze creatieven vertaald naar een omnichannel campagne waarin vooral aandacht is voor meer relevantie en meer betekenis. Met een slimme balans tussen pull (vraag vanuit de markt) en push (het aanbieden van de roos aan de consument door retailers) communicatie.'
Businesscase
Een belangrijk onderdeel dat naast het creatieve idee doorslaggevend was voor het winnen van de pitch, was het verantwoorden van de benodigde investering door Blue Field Agency. Ulke Verkerk (Managing Partner bij Blue Field Agency): ‘Tal van factoren als doelgroepgedrag, marktwerking en prijsontwikkeling zijn doorvertaald naar een relevante KPI-structuur en strategie. Dit model voorspelt het nut van de investering en kan tijdens de campagne geoptimaliseerd worden. Hiermee laten we marketing en media meetbaar bijdragen aan de bedrijfsdoelstellingen. En brengen we het investeringspotentieel direct in kaart. We hebben een complete businesscase ontwikkeld om de kansen binnen alle landen, kanalen en doelgroepen te optimaliseren. Een 'must' wanneer je te maken hebt met KPI's als het verhogen van het aantal verkochte stelen en het verhogen van de afzet’, aldus Verkerk. Natascha van den Ende vult aan: ‘Tegelijkertijd mag de groei van het aantal verkochte snijrozen niet ten koste gaan van andere productcategorieën binnen de sierteelt. Factoren waarmee we zowel creatief als strategisch rekening hebben gehouden.’
Co-creatie
In nauwe samenwerking met FPC Snijroos, Royal FloraHolland en de bij de coöperatie aangesloten rozenkwekers, gaan beide bureaus nu aan de slag om de campagne verder vorm te geven. Mark van der Hulst (Voorzitter FPC Snijroos): 'Wij willen over drie jaar bereikt hebben dat meer mensen meer rozen kopen. Ik ben ervan overtuigd dat de campagne die we samen met Canday en Blue Field Agency bedenken hieraan zal bijdragen.' Natascha van den Ende vult aan: 'We zijn trots dat we geselecteerd zijn om de komende drie jaar internationaal campagne te gaan voeren voor de snijroos. De strategische samenwerking tussen Blue Field Agency en Canday komt bovendien goed tot zijn recht.’ Ulke Verkerk vervolgt: ’Creativiteit, media en business intelligence gaan hand in hand. Door samen met Canday al in de conceptingsfase op te lijnen, kunnen we onze geïntegreerde aanpak volledig verantwoorden. En kunnen we een campagne ontwikkelen die er niet alleen goed uitziet, maar die ook nog eens goed werkt. We verheugen ons op de komende periode.’
Voor meer informatie:
www.canday.com
www.bluefieldagency.com
www.royalfloraholland.com
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-05-31 Snijhortensia-aanvoerders op RFH presenteren vernieuwde assortimentscatalogus
- 2023-05-24 Landgard, handel en telers geven imago begonia een boost
- 2023-05-17 Troostrijke bloemen op de dag na Moederdag
- 2023-05-12 Honderd man aanwezig bij presentatie Groenbranche Trends 2024
- 2023-05-12 Marketingbureau wil geld van BBH voor sierteeltpromotie
- 2023-05-12 Op maandag 15 mei eert Tjitske Reidinga iedereen voor wie Moederdag confronterend is
- 2023-05-11 Beekenkamp Plants trakteert klanten op mega-potten met LaBella Dahlia
- 2023-05-10 The Pots Company/Ecopots tovert Kortrijkse Graanmarkt om tot urban jungle
- 2023-05-09 Welke info moet een plantendatabase bevatten?
- 2023-05-09 Promotieplatform Crazy about Celosia gelanceerd
- 2023-05-09 Duitsland en Frankrijk krijgen in juni weer 'meer bloemen'
- 2023-05-09 Vier de Lente Onderwijsochtend een ‘epische ervaring’ voor ruim 250 basisschoolleerlingen uit de Bollenstreek
- 2023-05-09 Coloured by Gerbera blikt terug op campagnes
- 2023-05-08 Waar komt de connectie bloemen en Moederdag vandaan?
- 2023-05-01 Sion lanceert nieuwe gevelcampagne 'Step into the light'
- 2023-04-21 Studenten van Lentiz aan de slag voor Anthurium Info
- 2023-04-19 Koning Máxima ontmoet orchideeënkwekers op designbeurs in Milaan
- 2023-04-18 Honderden orchideeën vormen decor tijdens Salone del Mobile in Milaan
- 2023-04-17 Orchideeën en fashion vinden elkaar op Inspiration Event van The Orchid Growers
- 2023-04-13 Tulpenteler levert bloemen voor bloemenpluktuin Parijs