Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
met reclamebureaus Canday en Blue Field Agency

FloraHolland lanceert snijrozencampagne

Canday creative agency en Blue Field Agency gaan een driejarige samenwerking aan met FPC Snijroos (Royal FloraHolland ProductCommissie). Op basis van een creatieve en strategische pitch die in opdracht van FPC Snijroos door Royal FloraHolland werd uitgeschreven, zijn de bureaus na een zorgvuldig proces namelijk geselecteerd om een meerjarige, internationale campagne te ontwikkelen. Vanuit het idee dat er een roos is voor elk moment en voor iedereen richt het gepitcht campagneconcept zich primair op consumenten en daarnaast op kwekers en retailers. Blue Field Agency is verantwoordelijk voor de geïntegreerde marketing- en mediastrategie achter het concept en de business modelling. De campagne zal naar verwachting medio 2017 in minimaal vier landen worden gelanceerd.



Internationaal
Als onderdeel van de visie voor 2020 heeft Royal FloraHolland in opdracht van FPC Snijroos (Royal FloraHolland ProductCommissie, een adviesraad bestaande uit afgevaardigde kwekers) eerder dit jaar een creatieve en strategische pitch uitgeschreven. Na een zorgvuldig selectieproces zijn Canday en Blue Field Agency gekozen om aan de slag te gaan met de ontwikkeling van een campagne voor snijrozen. De komende drie jaar wil FPC Snijroos optimaal inspelen op de (latente) behoeften van consumenten, waarbij de (commerciële) doelstellingen van kwekers en retailers niet uit het oog worden verloren. Als overkoepelende, coöperatieve organisatie van en voor kwekers van sierteelt producten, is Royal FloraHolland internationaal actief. De campagne zal dan ook uitgerold worden in Nederland, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.

Top-of-mind
FPC Rozen en Royal FloraHolland hebben geen beschikking over eigen kanalen om de roos bij consumenten op de radar te krijgen. Daarom heeft Canday gekozen voor een campagne concept dat meer redenen om rozen te kopen, en meer top-of-mind momenten creëert. Natascha van den Ende (Client Services Director & Partner bij Canday): 'Er is een roos voor ieder moment en voor iedereen. Dit idee is door onze creatieven vertaald naar een omnichannel campagne waarin vooral aandacht is voor meer relevantie en meer betekenis. Met een slimme balans tussen pull (vraag vanuit de markt) en push (het aanbieden van de roos aan de consument door retailers) communicatie.'

Businesscase
Een belangrijk onderdeel dat naast het creatieve idee doorslaggevend was voor het winnen van de pitch, was het verantwoorden van de benodigde investering door Blue Field Agency. Ulke Verkerk (Managing Partner bij Blue Field Agency): ‘Tal van factoren als doelgroepgedrag, marktwerking en prijsontwikkeling zijn doorvertaald naar een relevante KPI-structuur en strategie. Dit model voorspelt het nut van de investering en kan tijdens de campagne geoptimaliseerd worden. Hiermee laten we marketing en media meetbaar bijdragen aan de bedrijfsdoelstellingen. En brengen we het investeringspotentieel direct in kaart. We hebben een complete businesscase ontwikkeld om de kansen binnen alle landen, kanalen en doelgroepen te optimaliseren. Een 'must' wanneer je te maken hebt met KPI's als het verhogen van het aantal verkochte stelen en het verhogen van de afzet’, aldus Verkerk. Natascha van den Ende vult aan: ‘Tegelijkertijd mag de groei van het aantal verkochte snijrozen niet ten koste gaan van andere productcategorieën binnen de sierteelt. Factoren waarmee we zowel creatief als strategisch rekening hebben gehouden.’

Co-creatie
In nauwe samenwerking met FPC Snijroos, Royal FloraHolland en de bij de coöperatie aangesloten rozenkwekers, gaan beide bureaus nu aan de slag om de campagne verder vorm te geven. Mark van der Hulst (Voorzitter FPC Snijroos): 'Wij willen over drie jaar bereikt hebben dat meer mensen meer rozen kopen. Ik ben ervan overtuigd dat de campagne die we samen met Canday en Blue Field Agency bedenken hieraan zal bijdragen.' Natascha van den Ende vult aan: 'We zijn trots dat we geselecteerd zijn om de komende drie jaar internationaal campagne te gaan voeren voor de snijroos. De strategische samenwerking tussen Blue Field Agency en Canday komt bovendien goed tot zijn recht.’ Ulke Verkerk vervolgt: ’Creativiteit, media en business intelligence gaan hand in hand. Door samen met Canday al in de conceptingsfase op te lijnen, kunnen we onze geïntegreerde aanpak volledig verantwoorden. En kunnen we een campagne ontwikkelen die er niet alleen goed uitziet, maar die ook nog eens goed werkt. We verheugen ons op de komende periode.’

Voor meer informatie:
www.canday.com
www.bluefieldagency.com
www.royalfloraholland.com
Publicatiedatum: