Abonneren
Vacatures
- R&D Trial Manager Vegetables | Team Lead
- Loodsmedewerk(st)ers Groente en Fruit
- Global Sourcing Manager
- Business Unit Manager Importeurs & Exporteurs
- Docent Teelt
- Area manager Asia & Outside Europe
- Buying Operations Manager (BOM Process)
- Bestuurslid
- Internationaal accountmanager Duitsland
- Manager Operations Ethiopia
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Weer
Kleurrijke Verhalen Dagen, 21 september t/m 1 oktober
Consument verleiden met mooie verhalen
De Kleurrijke Verhalen Dagen zijn een onderdeel van de langlopende consumentencampagne 'Kleurrijkeverhalen.nl'. Deze campagne is bedoeld om mensen te inspireren om bloemen en planten te kopen. Op www.kleurrijkeverhalen.nl brengen meer dan zestig filmpjes mensen met grappige verhalen op ideeën voor het vinden van de juiste bloem of plant voor elke gelegenheid. Een filmpje laat bijvoorbeeld zien waarom Henry Ford het blad van bromelia’s in de stoelen van zijn T-Ford verwerkte. Een ander filmpje stelt ons gerust: als we op Mars gaan wonen, kunnen we in elk geval een Zinnia in de vensterbank zetten. En ook een verhaal over de beroemde, maar bescheiden Audrey Hepburn die alleen witte tulpen in haar vaas duldde en alleen kon slapen als haar pyjama spierwit was.
Ruim 600 deelnemers
Tijdens de Kleurrijke Verhalen Dagen krijgt de inspiratiecampagne een actiematige invulling. Ruim 600 bij Plantion aangesloten detaillisten kleden van 21 september tot en met 1 oktober hun winkels aan met campagnemateriaal en geven gratis speciale boeketten weg. De boeketten zijn samengesteld uit 15 soorten bloemen, uiteraard verwijzend naar filmpjes op kleurrijkeverhalen.nl. Via een storelocator op kleurrijkeverhalen.nl kunnen consumenten zien waar ze een deelnemende bloemist kunnen vinden.
De Kleurrijke Verhalen Dagen worden voor en tijdens de actieperiode ondersteund met online advertenties op o.a. Facebook en Google, radiospotjes op regionale zenders, abri’s, snelwegreclame (A12/A30) en een huis-aan-huis flyer. Consumenten kunnen bovendien een jaarlang gratis bloemen winnen door mee te doen aan de Facebookactie ‘herken deze bloem of plant’.
Meetbaar effect
De Kleurrijke Verhalen Dagen werden voor het eerst georganiseerd in september 2015. Onafhankelijke onderzoeksbureau Vostradamus heeft toen een effectmeting gedaan, waaruit blijkt dat de actie onder de doelgroep (vrouwen 25-60 jaar) tot een aankoopintentie heeft geleid van respectievelijk 9 procent (zeker), 27 procent (waarschijnlijk) en 43 procent (misschien). Ook dit jaar is het doel van de Kleurrijke Verhalen Dagen om deze doelgroep te verleiden vaker naar de bloemist te gaan en per bezoek iets meer geld te besteden.
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-05-31 Snijhortensia-aanvoerders op RFH presenteren vernieuwde assortimentscatalogus
- 2023-05-24 Landgard, handel en telers geven imago begonia een boost
- 2023-05-17 Troostrijke bloemen op de dag na Moederdag
- 2023-05-12 Honderd man aanwezig bij presentatie Groenbranche Trends 2024
- 2023-05-12 Marketingbureau wil geld van BBH voor sierteeltpromotie
- 2023-05-12 Op maandag 15 mei eert Tjitske Reidinga iedereen voor wie Moederdag confronterend is
- 2023-05-11 Beekenkamp Plants trakteert klanten op mega-potten met LaBella Dahlia
- 2023-05-10 The Pots Company/Ecopots tovert Kortrijkse Graanmarkt om tot urban jungle
- 2023-05-09 Welke info moet een plantendatabase bevatten?
- 2023-05-09 Promotieplatform Crazy about Celosia gelanceerd
- 2023-05-09 Duitsland en Frankrijk krijgen in juni weer 'meer bloemen'
- 2023-05-09 Vier de Lente Onderwijsochtend een ‘epische ervaring’ voor ruim 250 basisschoolleerlingen uit de Bollenstreek
- 2023-05-09 Coloured by Gerbera blikt terug op campagnes
- 2023-05-08 Waar komt de connectie bloemen en Moederdag vandaan?
- 2023-05-01 Sion lanceert nieuwe gevelcampagne 'Step into the light'
- 2023-04-21 Studenten van Lentiz aan de slag voor Anthurium Info
- 2023-04-19 Koning Máxima ontmoet orchideeënkwekers op designbeurs in Milaan
- 2023-04-18 Honderden orchideeën vormen decor tijdens Salone del Mobile in Milaan
- 2023-04-17 Orchideeën en fashion vinden elkaar op Inspiration Event van The Orchid Growers
- 2023-04-13 Tulpenteler levert bloemen voor bloemenpluktuin Parijs