Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Kleurrijke Verhalen Dagen, 21 september t/m 1 oktober

Consument verleiden met mooie verhalen

De actie 'Kleurrijke Verhalen Dagen' (21 september tot en met 1 oktober 2016) wil consumenten verleiden om vaker bij de bloemist binnen te stappen. Wie bij een deelnemende bloemist in de actieperiode voor 20 euro aan bloemen of planten koopt, krijgt een bijzonder boeket cadeau. Dit boeket bevat 15 bloemen die verwijzen naar grappige, inspirerende filmpjes op www.kleurrijkeverhalen.nl.

De Kleurrijke Verhalen Dagen zijn een onderdeel van de langlopende consumentencampagne 'Kleurrijkeverhalen.nl'. Deze campagne is bedoeld om mensen te inspireren om bloemen en planten te kopen. Op www.kleurrijkeverhalen.nl brengen meer dan zestig filmpjes mensen met grappige verhalen op ideeën voor het vinden van de juiste bloem of plant voor elke gelegenheid. Een filmpje laat bijvoorbeeld zien waarom Henry Ford het blad van bromelia’s in de stoelen van zijn T-Ford verwerkte. Een ander filmpje stelt ons gerust: als we op Mars gaan wonen, kunnen we in elk geval een Zinnia in de vensterbank zetten. En ook een verhaal over de beroemde, maar bescheiden Audrey Hepburn die alleen witte tulpen in haar vaas duldde en alleen kon slapen als haar pyjama spierwit was.



Ruim 600 deelnemers
Tijdens de Kleurrijke Verhalen Dagen krijgt de inspiratiecampagne een actiematige invulling. Ruim 600 bij Plantion aangesloten detaillisten kleden van 21 september tot en met 1 oktober hun winkels aan met campagnemateriaal en geven gratis speciale boeketten weg. De boeketten zijn samengesteld uit 15 soorten bloemen, uiteraard verwijzend naar filmpjes op kleurrijkeverhalen.nl. Via een storelocator op kleurrijkeverhalen.nl kunnen consumenten zien waar ze een deelnemende bloemist kunnen vinden.

De Kleurrijke Verhalen Dagen worden voor en tijdens de actieperiode ondersteund met online advertenties op o.a. Facebook en Google, radiospotjes op regionale zenders, abri’s, snelwegreclame (A12/A30) en een huis-aan-huis flyer. Consumenten kunnen bovendien een jaarlang gratis bloemen winnen door mee te doen aan de Facebookactie ‘herken deze bloem of plant’.

Meetbaar effect
De Kleurrijke Verhalen Dagen werden voor het eerst georganiseerd in september 2015. Onafhankelijke onderzoeksbureau Vostradamus heeft toen een effectmeting gedaan, waaruit blijkt dat de actie onder de doelgroep (vrouwen 25-60 jaar) tot een aankoopintentie heeft geleid van respectievelijk 9 procent (zeker), 27 procent (waarschijnlijk) en 43 procent (misschien). Ook dit jaar is het doel van de Kleurrijke Verhalen Dagen om deze doelgroep te verleiden vaker naar de bloemist te gaan en per bezoek iets meer geld te besteden.

Publicatiedatum: