Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

EU-campagne #Lievelingsbloem van start in Duitsland en Frankrijk

Op donderdag 15 september gaat de Lievelingsbloemcampagne van Tollwasblumenmachen.de en Lajoiedesfleurs.fr weer van start in Duitsland en Frankrijk. Via deze campagne laten we zien dat het geven (of krijgen) van een Lievelingsbloem nog waardevoller is dan een willekeurige bos bloemen. Als je iemand zijn of haar lievelingsbloem geeft, dan heb je immers rekening gehouden met iemands persoonlijke voorkeur.



Van 15 september tot en met 14 oktober is de campagne, die mede wordt gefinancierd door de Europese Unie, optimaal zichtbaar in Duitsland en Frankrijk. De campagne wordt grootschalig ingezet in de media: videonetwerken als YouTube, social media als Facebook en Twitter, maar ook via advertenties in magazines en uitingen in het straatbeeld. Door pr-berichtgeving en grootschalige pr-events, zoals een pop-up gallery in Berlijn, stimuleren we redacties en bloggers om aandacht te geven aan onze boodschap.

Campagne effect
In het najaar van 2015 bereikte de Lievelingsbloemcampagne meer dan 7 miljoen mensen in Duitsland, Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. De campagne heeft volgens onderzoek de awareness voor bloemen als cadeau aanzienlijk vergoot. Het voornaamste doel van de campagne is om het fenomeen Lievelingsbloem te laden en de consument te laten nadenken over iemands favoriete bloem als cadeau. Onderzoek toont aan dat door de campagne de top-of-mind positie van bloemen als cadeau is gestegen. Ook heeft de campagne een positief effect gehad op de intentie om tot aankoop over te gaan. En dat vooral onder de beoogde doelgroep: de Cultivated Performers.

Klik hier voor meer informatie
Publicatiedatum: