Flower Expo Poland in de startblokken
Deelnemende bedrijven
Kwekers, exporteurs en leveranciers van toegevoegde waarde uit 13 landen zowel binnen als buiten Europa geven acte de présence. De laatste inschrijving is van Coop del Golfo waarmee ook Italië is vertegenwoordigd. Een brede variatie van producten zal vertegenwoordigd zijn. De lijst met een totaaloverzicht van deelnemers is te vinden op de website www.flowerexpo.pl. De animo is toe te schrijven aan de groeicijfers die de Poolse economie laat zien en de daarbij behorende verandering in consumentengedrag: naarmate de lonen stijgen, is er steeds meer aandacht voor luxe(re) producten waar bloemen en planten ook onder vallen.
Seminarprogramma
Tijdens de eerste twee dagen van de beurs hebben alleen professionals toegang. Om kennis te delen met hen, is er een speciaal seminarprogramma op gezet. Dit wordt gerealiseerd samen met de organisatoren van Green is Life, de beurs die tegelijkertijd plaatsvindt en zich vooral op buitengroen richt. In het gezamenlijke seminarprogramma zullen voor de handelaren van bloemen en planten vooral de onderwerpen Logistiek, IntoGreen, Trends en Consumentensegmentatie interessant zijn. Het volledige programma is te downloaden op de site http://bit.ly/Flexpo16SideProgram
Arrangeurs en studenten beklimmen het podium
Aangezien de bloemist een belangrijke schakel is in de keten in vooral Polen (meer dan 70% van de sales gaat hier via het bloemistenkanaal) is er een uitgebreid demoprogramma opgezet. De arrangeurs Tomasz Max Kuczyński, Johan Martens, Kinga Czekajewska, Jagoda Glowinska, Iza Tkaczyk en Laura Belabrovik beklimmen het podium. Bloemistenscholen sturen per school twee studenten om mee te doen aan een wedstrijd. Zij zullen een hoofddecoratie maken met Gerbera’s die past bij de jurk die wordt vervaardigd. Bovendien is er speciale aandacht voor de internationale bloementrends van de herfst en winter 2016, gepresenteerd door trendwatcher Aafje Nijman (Bloomtube).
Bloemenjurk in Dutch Flower Week
In samenwerking met de Nederlandse Ambassade in Warschau wordt een bloemenjurk opgetuigd met 750 Gerbera’s die beschikbaar worden gesteld door de promotiegroep Coloured by Gerbera. De dame die zich in de jurk zal hullen loopt afwisselend rond in het drukste winkelcentrum van Oost-Europa “Arcadia” en op de beursvloer ter promotie van alle activiteiten die er die week worden georganiseerd. Naast de beurs vindt er namelijk een marktverkenningsreis plaats onder leiding van Sense Marketing & More (Paul Ras) en organiseert de Ambassade een netwerkborrel voor de Nederlandse standhouders van de Flower Expo Poland én Green is Life.
Partners & ambassadeurs
De beurs wordt ondersteund door de Nederlandse Ambassade in Warschau, Sigma International, Kuehne+Nagel, Bronisze Groothandelsmarkt in Warschau, Florint International Florist Organisation, de Poolse Bloemisten Associatie (Stowarzyszenie Florystów Polskich), Bloomtube, Chrysal en de VGB.
Erbij zijn?
Bezoekers kunnen hun bezoek vooraf registreren via www.flowerexpo.pl. Voor meer info graag contact opnemen met beursmanager Dianne Ramakers via [email protected] of 0031-(0)71- 870 10 68.