Toenemende belangstelling klokvoorverkoop Rhein-Maas
Toenemende belangstelling voor klokvoorverkoop
Het digitale verkoopkanaal kan rekenen op een toegenomen belangstelling en wordt door steeds meer aanvoerders voor de presentatie en de verkoop van hun producten gebruikt. Via klokvoorverkoop kunnen alle snijbloemen en potplanten, die aan de veilingklok beschikbaar zijn, worden aangeboden. Inmiddels hebben meer dan 280 klanten toegang tot deze online inkoop vóór de veiling. Steeds meer klanten loggen dagelijks in, om het aanbod te bekijken en in te kopen. Klokvoorverkoop is voor aanvoerders een verkoopbevorderende etalage, om klanten van Veiling Rhein-Maas representatieve, goede foto´s van hun producten en daarmee ook hun bedrijf te presenteren.
Resultaten klantenonderzoek
Ook de resultaten van het dit jaar gehouden klantenonderzoek laten zien, dat klanten van de veiling dit digitale verkoopkanaal toekomstig meer willen gaan gebruiken. Daarnaast liet dit zien, dat klanten verbetermogelijkheden zien als het gaat om de gebruiksvriendelijkheid van klokvoorverkoop. Om deze reden is Veiling Rhein-Maas van plan in 2017 de online-omgeving te actualiseren.
Aanbod klokvoorverkoop langer beschikbaar
Niet alleen via het klantenonderzoek, maar ook in persoonlijke gesprekken met zowel klanten alsook aanvoerders krijgt Veiling Rhein-Maas waardevolle verbetervoorstellen voor klokvoorverkoop. Deze worden op haalbaarheid getoetst en indien mogelijk, op korte of lange termijn, omgezet. Een voorbeeld is de verlenging van de beschikbaarheid van het aanbod vanaf 15 juni jl. Vanaf die datum kunnen de aangeboden producten vanaf 14:00 uur 's middags op de dag vóór de veiling tot 5:00 uur 's morgens voor het begin van de veiling gekocht worden.
Bron: Veiling Rhein-Maas