Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Winnaars innovatieve ideeën snijbloemen bekend

Via OnlineChallenges zocht het programma Waard&vol Groen van SIGN in de afgelopen maanden naar een innovatief, slim en ruimtebesparend concept voor snijbloemen in huis. In het programma werken Stichting Innovatie Glastuinbouw en het ministerie van Economische Zaken samenwerken. Achterliggend doel is het motiveren van consumenten om snijbloemen in huis te halen. Op 13 juli werd de uitslag bekend gemaakt. De eerste prijs ging naar ‘L’art de Fleurette’ van Celine Blomberg.

Bij het concept van Blomberg worden bloemen voor een lijst geplaatst. Dit is slim te combineren met persoonlijke posters, (foto)herinneringen of schilderijen. Het is in iedere ruimte in huis te plaatsen en is ook te koppelen aan een bloemmoment, bijvoorbeeld aan een herinnering. Ook is het te gebruiken zonder bloemen en nodigt het uit bloemen erin te zetten.

2e en 3e plaats
De tweede prijs ging naar ‘Blomma Lätt’ van Kiki Calis en Marieke Schut: een bloemvaas met ledverlichting die op diverse manieren een plek in huis kan krijgen. De derde prijs ging naar de ‘Blomma spiegel’ van Edwin de Brabander: een spiegel waarvoor één of twee vazen te plaatsen zijn. De spiegel met bloemen geeft een ruimtelijk effect.

De inzendingen moesten voldoen aan vijf criteria: vernieuwend & origineel, look & feel, gebruiksvriendelijk, haalbaar en professioneel onderbouwd. In totaal werden 170 zeer diverse concepten ingediend. De winnende drie ideeën worden na de zomer verder ontwikkeld in een co-creatie dag.

Deze ontwerpwedstrijd werd gestart omdat uit onderzoek blijkt dat veel (jonge) mensen vaker bloemen willen kopen om hun huis op te vrolijken, maar dat ze veel belemmeringen zien. Vaak speelt ruimtegebrek een rol. Daarnaast zijn strakke inrichtingen steeds meer de trend en er worden meer kleine woonruimtes en appartementen gebouwd. Lees hier meer over de ontwerpwedstrijd.

Bron: LTO Glaskracht Nederland
Publicatiedatum: